شهید آوینی

 

پخش فيلم «سبز آبی» همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)

مراحل توليد تله‌فيلم «سبز آبی» كاری از محمد خراط‌زاده كه با حمايت سازمان تبليغات اسلامی اواسط شهريورماه سال جاری در لوكيشن‌هايی واقع در منطقه رودبار قصران آغاز شده بود، به پايان رسيد و اين فيلم 15 آبان مصادف با شهادت امام صادق(ع) پخش می‌شود.

محمد خراط‌زاده كارگردان اين فيلم گفت: طرح اين فيلم را يكی از دوستانم به من پيشنهاد كرد. از اين سوژه خوشم آمد و مدت زيادی را صرف نوشتن فيلم‌نامه كردم.

وی افزود: پس از اتمام كار حدودا آن را 14 بار ديگر بازنويسی كردم و سپس برای توليد فيلم موضوع را با مدير گروه معارف شبكه سوم صدا و سيما در ميان گذاشتم و آن‌ها نيز استقبال خوبی كردند. اين كارگردان عنوان كرد: بعد از تغيير مديريت گروه معارف در شبكه، توليد اين فيلم نيز به تعويق افتاد تا هنگامی كه جريان و داستان فيلم را به آقای حاج‌محمود لولاچيان توضيح دادم او نيز از طرح‌ فيلم خوشش آمد و هزينه فيلم را متقبل شد و موضوع آن را با دكتر خاموشی رييس سازمان تبليغات اسلامی مطرح كرد و ايشان نيز پذيرفت كه كليه هزينه‌های فيلم را سازمان تبليغات اسلامی متقبل شود و من را حمايت مالی كند.

كارگردان فيلم «سبز آبی» در ادامه اين گفت‌وگو اشاره كرد: پس از اين جريان پيش‌توليد كار شروع شد و با كمك همسرم پرديس افكاری كه نقش اصلی كار را بازی می‌كند، بازيگران اصلی فيلم را انتخاب كرديم. تصويربرداری اواسط شهريورماه آغاز شد و دو هفته به طول انجاميد سپس تدوين كار را آغاز كردم.

فيلم تلويزيونی «سبز آبی» داستان سارا زنی نويسنده است كه در سانحه رانندگی همسر و فرزندش را از دست داده و دچار افسردگی می‌شود. ناشری انگليسی برای ديدن او و نيز تحقيق درباره مذهب شيعه جعفری به ايران می‌آيد و به كمك دوست صميمی نويسنده او را می‌يابد و ...

با پايان تدوين اين تله‌فيلم، مسعود خادم كار ساخت موسيقی آن را آغاز كرد تا با شعری از سپيده ذهنی و خوانندگی مسعود خادم كه تيتراژهای سريالی‌هايی چون كت جادويی و كمكم كن را خوانده است تمام مراحل فنی اين فيلم در استوديو شهاب به اتمام رسد.

ديگر عوامل فيلم عبارتند از: بازيگران پرديس افكاری، محبوبه بيات، پرستو گلستانی، محمد ساربان، حميد فرخی و محمد عبدالهادی، مجری طرح و مدير توليد: روح‌الله كمانی، برنامه ريز و دستيار اول كارگردان: عباس آمدی، مدير تصويربرداری و نور: جمال شمسی، طراح صحنه و لباس:‌ ماريا حاجيها، صدا بردار: اميد پرتوزاده، مدير تداركات: حسن ونكی و روابط عمومی: محمد عبدالهادی.

اين فيلم قرار است پانزدهم آبان ماه مصادف با شب شهادت امام جعفر صادق عليه‌السلام از تلويزيون پخش شود.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران ( ایکنا )

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo