شهید آوینی

 

تاکید عبدالله دوم و ابومازن بر ضرورت طرح مسائل اساسی در کنفرانس آمریکایی- اسراییلی صلح

شاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه بر ضرورت بحث و بررسی مسائل اساسی مربوط به مناقشه اعراب و رژیم صهیونیستی در کنفرانس بین المللی به اصطلاح صلح خاورمیانه تاکید کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر پادشاهی اردن در بیانیه ای اعلام کرد: عبدالله دوم شاه اردن و ابومازن امروز در گفتگوهای خود در امان بر اهمیت بحث و بررسی مسائل اساسی مربوط به مناقشه اعراب و رژیم اسرائیل که هموار کننده مسیر برپایی عملی تشکیل کشور مستقل فلسطینی است، تاکید کردند.

دوطرف همچنین بر اهمیت زمینه سازی مناسب و خوب برای این کنفرانس و تدوین اهداف مشخص برای مذاکرات درخصوص راه حل نهایی به منظور موفقیت روند صلح و بحث و بررسی مسائل مربوط به قدس، مرزها و آوارگان و پناهندگان فلسطینی تاکید کردند.

کنفرانس بین المللی درباره صلح خاورمیانه به درخواست جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا قرار است در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر آتی در منطقه آناپولیس در ایالت مریلند آمریکا برگزار شود.

علمای شیعه و سنی و تمامی افرادی که تمایل به حل مسئله فلسطین دارند این کنفرانس آمریکایی- اسراییلی را در جهت تامین منافع اسراییل و ضعیف تر کردن مبارزان فلسطینی و تسلط رژیم اشغالگر صهیونیستی می دانند.

 

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo