شهید آوینی

 

اتحادیه عرب خواستار فشار جامعه بین الملل بر اسرائیل برای آزادی اسرای فلسطینی شد

اتحادیه عرب شب پنج شنبه با محکوم کردن رفتار غیر انسانی و خشونت آمیز نظامیان رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی، از جامعه بین المللی خواست این رژیم را برای آزادی اسرای مظلوم فلسطینی تحت فشار قرار دهد.

به نقل از خبرگزاری سوریه،"محمد صبیح" معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی از تمام سازمانهای بین المللی به ویژه صلیب سرخ جهانی خواست که یک کمیته تحقیق بین المللی برای پیگیری حادثه زندان صحرایی نقب تشکیل شود.

وی همچنین از سازمانهای بین المللی خواست که برای اطمینان یافتن از وضعیت اسرای فلسطینی به ویژه اسرای بیمار،هر چه سریعتر با این اسرا دیدار و مشکل منع دیدار آنها را که بیش از 50 سال است؛ بنا به بهانه های امنیتی صورت می گیرد، حل و فصل کنند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب همچنین از تمام سازمانها و هیئتهای بین المللی ذیربط، خواسته است که برای آزادی همه اسرای فلسطینی، اسرائیل را تحت فشار قرار دهند و سران اسرائیلی را به اجرای قوانین بین المللی از جمله توافقنامه ژنو و توافقنامه بین المللی (حمایت) از حقوق کودکان، ملزم کنند.

لازم به ذکر است نظامیان رژیم صهیونیستی 30 مهر با هجوم به اسرای فلسطینی در زندان اسرائیلی کتسیعوت در صحرای نقب، 250 اسیر فلسطینی را زخمی کردند.

این درگیری پس از آن به وقوع پیوست که نگهبانان زندان قصد داشتند؛ اسرای فلسطینی را به شیوه ای که زندانیان آن را تحریک آمیز می دانستند، بازرسی کنند.

نظامیان اسرائیلی در این درگیری از گاز اشک آور، باتوم و گلوله های پلاستیکی بر ضد اسرای فلسطینی استفاده کردند.

 

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo