شهید آوینی

 

 «ميم مثل مادر»؛ بهترين فيلم جشنواره «مذهب امروز» ايتاليا

فيلم سينمايي "ميم مثل مادر" ساخته مرحوم رسول ملاقلي پور جايزه بهترين فيلم بلند سينمايي دهمين جشنواره بين المللي فيلم "مذهب امروز" ايتاليا را به خود اختصاص داد.

به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، آخرين ساخته رسول ملاقلي پور كه به همراه 12 فيلم كوتاه و بلند از سينماي ايران از جمله؛ خدا نزديك است (علي وزيريان)، مسيح (نادر طالب زاده)، آفتاب بر همه يكسان مي تابد(عباس رافعي) و گرگ و ميش (قاسم جعفري) در اين جشنواره حضور داشت، توانست جايزه مذكور را در بخش مسابقه بين‌المللي با عنوان "روح ايمان" از آن خود كند.

بنا بر همين گزارش، مجتبي راعي كارگردان سينماي ايران به عنوان داور دراين جشنواره حضور داشت و از ميهمانان سرشناس حاضر در اين جشنواره، مي‌توان به كريستف زانوسي فيلمساز لهستاني و جوزپه دكارلي روزنامه نگار اشاره كرد.

ديگر بخش هاي جشنواره عبارت بودند از بخش موضوعي "زن و دين"، "گفتگوي اديان"، "وحدت"، "هنر و دين"، "اخوت و برادري"، "تصديق و شهادت"، "دين و مدرسه"، "دين و حقوق بشر"، "پژوهش‌هاي كلامي"، "غمخواري و شفق". همچنين علاوه بر بخش مسابقه سينمايي يك كارگاره بين المللي با عنوان كارگاهي براي همنشيني با حضور متخصصان عرصه سينما و خبرنگاران اديان گوناگون در دو بخش مجزا برگزار شد.

دهمين جشنواره بين المللي فليم مذهب امروز از 7 الي 29 مهرماه سال جاري در شهر ترنتو ايتاليا برگزار شد.

 

 منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo