شهید آوینی

 

اولين دانشكده تخصصی قرائت قرآن در خراسان رضوی تاسيس می شود

رئيس مركز عالی تربيت مدرس و استاد قرآن كريم مشهد گفت: در صورت دريافت مجوز لازم اولين دانشكده تخصصی قرائت در خراسان رضوی تاسيس می شود.

گفت: طی پيگيريهای بعمل آمده مقدمات تاسيس رشته تربيت مربی قرآن كريم انجام شده و با هماهنگی آموزش عالی مراحل تدوين رشته صورت گرفته است.

وی افزود: در مرحله تاسيس دانشگاه نيز تاكنون با دو دانشگاه جامع علمی كاربردی و غير انتفاعی وارد مذاكره شده و مراحل دريافت مجوز را پيگيری می كنيم .

رئيس دفتر هماهنگی،توسعه و ترويج فعاليتهای قرآنی مشهد در ادامه اظهار داشت:در دانشگاه جامع علمی كاربردی رشته مربيگری قرآن كريم دو سيستم پودمانی و ترمی واحدی برنامه ريزی شده است كه فعلا تا مقطع كاردانی تدوين شده است.

وی افزود:در سيتم پودمانی رشته مربيگری قرآن در قالب 7پودمان طراحی شده است و در سيستم نظام ترمی واحدی نيز دانشجويان طی 8 ترم دانشگاهی عمده واحدها و سر فصلهای فعلی مركز تربيت مدرس را فرا خواهند گرفت.

سرابی در ادامه گفت:در دانشگاه غيرانتفاعی نيز از قبل رشته ای تحت عنوان مربی قرآن تدوين شده بود كه تا مرحله كارشناسی می باشد و ما در حال پيگيری اين دانشگاه نيز می باشيم .

وی افزود :با اين توضيحات بايد گفت، در رابطه با تاسيس دانشكده تخصصی قرائت تاكنون مرحله تدوين انجام و سرفصلی باز شده است كه اين خود اتفاق بزرگی است و در مرحله تاسيس نيز در حال پيگيريهای لازم می باشيم.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo