شهید آوینی

 

حافظ كل قرآن کریم: به قرآن روی آوريد و هويت واقعی‌تان را از قرآن بيابيد
حافظ قرآن كريم در توصيه به نوجوانان و جوانان گفت: به قرآن روی آوريد و هويت واقعی‌تان را از قرآن بيابيد چرا كه قرآن راه انسان بودن را به بشريت می‌آموزد.

«محبوبه زارع»، حافظ قرآن كل كريم و كارشناس روانشناسی ساكن شهرستان بهشهر گفت: قرآن كريم سرچشمه آموزه های اخلاق و مايه همه گرايش‌های سير و سلوكی عرفان اسلامی و همچنين نقشه‌ای كلی و جامع برای بشريت است.

وی با اشاره به نقش قرآن در تحولات روحی انسان افزود: اين كتاب آسمانی را می‌توان در تحولات روحی شنوندگان آن و همچنين ايجاد حركت‌های سير و سلوكی مشاهده كرد، نزول قرآن كريم از آغاز تحولات ژرفی ميان مردم بر جای گذاشت و در اصلاح انديشه و رفتار آنان فوق العاده مؤثر بود تا جايی كه مردم جاهل، عقب مانده، بی‌سواد و متعصب را به مردمی آگاه، پيش رو و با فرهنگ و اهل تسامح تبديل كرد.

«زارع» در ادامه انگيزه خود را برای حفظ قرآن آشنايی با كتاب هدايت و راه سعادت بشر بيان و تصريح كرد: هر كسی در زندگی خود الگويی دارد، چه الگو و سرمشقی بالاتر از قرآن كه تمام جنبه‌های انسانيت را در بر دارد.

وی خاطرنشان كرد: از سال 1374 به‌صورت ناپيوسته كار حفظ قرآن را شروع كردم و تا سال 1384 حفظ قرآن را به اتمام رساندم و در مسابقات مختلفی در سطح استان و كشور شركت كردم كه دو مقام اول در سطح كشور در مسابقات دانشجويی رشته حفظ 10 و 15 جزء و مقام سوم مسابقات بسيج دانشجويی سال 81 را كسب كرده‌ام.

«زارع» در پايان گفت: انتظارم از مسئولان اين است كه به كتاب الهی بيشتر اهميت بدهند و سعی كنند اهداف جامعه را با اهداف قرآنی هماهنگ كنند.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo