شهید آوینی

 

پنجاه هزار جانباز شیمیایی با ضایعات ریوی در كشور زندگی مي‌كنند

 معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 50 هزار جانباز شیمیایی با ضایعات ریوی در كشور به زندگی سخت و مشقت‌بار خود ادامه مي‌دهند.

حسین عراقی زاده شب گذشته در مصاحبه مطبوعاتی و در جمع خبرنگاران گفت: كمتر از یك هزار جانباز شیمایی ریوی در كشور وجود دارد كه در طول سال چندین مرتبه در مراكز بهداشتی درمانی ویژه بستری می شوند.
وی با اشاره به اتخاذ تدابیر ویژه به منظور حفظ سلامت جانبازان افزود: به منظور ارائه خدمات درمانی و پذیرش سریع جانبازان شدید ریوی مراكز فوق تخصصی در كلان شهرها احداث شده و آماده پذیرش بیماران هستند.
عراقی زاده با اشاره به اعزام جانبازان برای درمان به خارج از كشور تصریح كرد: در راستای اجرای سیاست‌های جدید به جای اعزام جانبازان به خارج از كشور سعی كرده‌ایم از تیم‌های مجرب پزشكی از سراسر دنیا دعوت به عمل آورده و جانبازان در داخل كشور تحت معاینه و مداوا قرار گیرند.
وی افزود:در سال جاری 5 تیم پزشكی مجرب جهت معاینه و مداوای جانبازان شیمیایی بدحال از سراسر دنیا به ایران آمده و جانبازان شیمیایی بدحال را تحت مداوا قرار دادند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ارائه خدمات درمانی به جانبازان بیان داشت: تا زمانی كه حتی یك جانباز در كشور وجود داشته باشد، دولت موظف به ارائه بهترین خدمات بهداشتی و درمانی به این قشر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تسهیلات پزشكی نظیر كپسول و دستگاه اكسیژن با تجویز به طور رایگان و كامل توسط بنیاد شهید تهیه و در اختیار جانبازان قرار می گیرد.
عراقی زاده تصریح كرد: در حال حاضر تمام جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا به طور كامل تحت پوشش درمانی بنیاد شهید قرار گرفته و به صورت رایگان از تسهیلات پزشكی و درمانی استفاده مي‌كنند.
وی گفت: طرح پایش سلامت از سال گذشته به منظور كمك و خدمت رسانی به جانبازان بدحال، قطع نخاع، اعصاب و روان و شیمیایی شدید در كشور به مرحله اجرا رسیده است.
معاون بنیاد شهید افزود: طبق آمار 16 هزار جانباز شیمیایی بدحال در كشور وجود دارند كه بر اساس طرح پایش سلامت برای هر 20 جانباز، یك پزشك متخصص در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo