شهید آوینی

 

آغاز عملیات ساماندهی ضلع غربی حرم حضرت معصومه (س)

عملیات ساماندهی ضلع غربی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در دو فاز آغاز شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظهر امروز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این طرح در دو فاز و در حد فاصل بخش توسعه یافته قسمت جنوبی حرم، طراحی خواهد شد.

علیرضا تابش افزود: این طرح در مجاورت مسجد اعظم، مدرسه فیضیه و دارالشفاء، قرار دارد و از پل آهنچی آغاز و تا قبل از پل بازار ادامه خواهد داشت.

وی درباره ویژگی‌ های این ساماندهی بیان داشت: در این طرح ورودی‌ های مسجد اعظم ساماندهی شده همچنین کتابخانه آیت الله بروجردی نیز احداث خواهد شد.

علیرضا تابش با بیان این که این طرح در دو بخش کف و بالای رودخانه نیز عملیاتی خواهد شد، عنوان کرد: علاوه بر کف رودخانه پل‌های قسمت بالای رودخانه نیز ساماندهی شده و خودروها در آنجا قادر به حرکت خواهند بود.

وی عنوان کرد: همچنین محور خیابان امام خمینی(ره) و امام موسی صدر نیز ساماندهی شده و یک فضای زیارتی برای قم در ضلع غربی حرم ایجاد خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره مدت زمان اجرای طرح ادامه داد: فاز اول این طرح که شامل مسجد اعظم است در مدت دو سال به بهره ‌برداری می‌رسد و فاز دوم نیز بعد از آن عملیاتی می‌شود.

در ادامه استاندار قم در خصوص تامین اعتبار این طرح گفت: اعتبارات این طرح از بودجه زیرساخت ‌های زیارتی استان تامین می‌شود.

عباس محتاج افزود: هنوز هزینه مشخصی برای فاز اول معین نشده است اما در فاز اول حدود 12 میلیارد تومان بودجه لازم است که هم اکنون چهار میلیارد تومان به ‌عنوان تنخواه به مسئولان این پروژه تحویل داده شده است.

وی درباره اهمیت اجرای طرح ساماندهی ضلع غربی حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: با توجه به این که در این قسمت، ورودی‌ های مناسبی وجود نداشت، ایجاد چنین طرحی می ‌تواند به ساماندهی ضلع غربی کمک کند

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo