شهید آوینی

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی :انتخابات می تواند عرصه ظهور وحدت، عقلانیت و شعور ملی باشد

 حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به انتخابات مجلس هشتم در اواخر امسال، تصریح كردند: انتخابات می تواند عرصه ظهور و بروز وحدت، عقلانیت و شعور ملی باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شنبه در دیدار مسئولان نظام، سفرای كشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مردم عید سعید فطر را زمینه مناسبی برای اتحاد و انسجام در ابعاد ملی و دنیای اسلام دانستند و تأكید كردند: عید واقعی هنگامی تحقق می یابد كه امت اسلامی انگیزه های اختلاف و دو دستگی را كنار بگذارد و دست در دست یكدیگر و با تمسك به تعالیم اسلامی بار دیگر به تعالی، عزت و قدرت برسند.

ایشان با اشاره به یكپارچگی ملت بزرگ ایران با وجود اقوام و مذاهب مختلف در كشور افزودند: در طول سالیان گذشته، دشمن همواره تلاش كرده است با استفاده از انگیزه های قومی و مذهبی در اتحاد كلمه ملت یكپارچه ایران خلل ایجاد كند اما هیچگاه موفق نبوده و ملت ایران در جلوه گاههای حضور عظیم خود این وحدت را به نمایش گذاشته است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه گرایش های سیاسی نیز نباید عامل اختلاف شوند، خاطرنشان كردند: محور وحدت در كشور، نظام جمهوری اسلامی، اسلام عزیز و قرآن كریم است و ملت ایران تاكنون هوشیارانه در مقابل توطئه ایجاد اختلاف از طریق گرایش های سیاسی ایستاده است.
ایشان خاطرنشان كردند: اگر انتخابات به گونه ای باشد كه گروههای سیاسی در یك رقابت مثبت برای خدمتگزاری به مردم، سهم متناسب و لایق خود را به دست آورند، این انتخابات زمینه ساز نشاط و پیشرفت جامعه خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر لزوم پرهیز از كینه ورزی و تهمت زنی در فضای انتخابات افزودند: اگر گروههای سیاسی در انتخابات، بد و بر خلاف قوانین و مقررات عمل كنند، انتخابات زمینه ساز ضعف و انحطاط خواهد بود، بنابراین این مسئله یك امتحان الهی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای علت زیاده طلبی ها و دخالت های بیجای قدرتهای زورگو در مسائل مختلف مسلمانان را نیز اختلافات و نبود وحدت در میان امت اسلامی دانستند و افزودند: در چنین شرایطی است كه سنای آمریكا به خود اجازه می دهد، رأی به تجزیه عراق دهد در حالیكه این مسئله هیچ ربطی به امریكا ندارد و مسئولان و ملت عراق نیز مخالفت خود را با آن اعلام كردند و دنیای اسلام هم با این مصوبه مخالف است.

ایشان همچنین با تأكید بر اینكه دخالتهای قدرتهای زورگو در مسئله فلسطین با عنوان كنفرانس صلح یكی دیگر از نتایج نبود اتحاد میان دولتها و ملتهای مسلمان است خاطرنشان كردند: ملتها و دولتهای اسلامی باید در كنار یكدیگر باشند تا بتوانند قدرت خود را نشان دهند و در چنین شرایطی امریكا و دیگر كشورها جرأت دخالت در مسائل مسلمانان را نخواهند داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح كردند: جمهوری اسلامی ایران بر مواضع خود به ویژه لزوم اتحاد مسلمانان ایستاده است و علت دشمنی استكبار با ملت ایران نیز به سبب همین مسئله است اما این دشمنی تاكنون اثر نكرده و در آینده نیز اثر نخواهد كرد.

در این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور ضمن تبریك عید سعید فطر از ماه مبارك رمضان به عنوان ماه دوستی ها، محبت ها و رفع كدورت ها و اختلافات یاد كرد و افزود: معارف و احكام الهی زمینه ساز بیداری، پیشرفت و تعالی بشریت و ایستادگی آنان در مقابل ظلم و جنایت زورگویان است و به همین دلیل قدرت پرستان تلاش دارند با هیاهو و تبلیغات مختلف مانع رسیدن معارف دین به انسانها شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo