شهید آوینی

 

فیلم های سینمایی تلوزیون در روز عيد سعید فطر

فيلم‌های سينمايی ايرانی «دربـست تـــا بـهـشت»، «بله برون»، «ايكی سلطان»، «مـاه شب چهـارده»، «عمـه ماه منير» در روز عيد فطر از شبكه‌های سيما پخش می‌شوند.

شبكه دو سيما فيلم سينمايی «دربست تا بهشت» ساخته حسين تبريزی را ساعت 14:30 در روز عيد فطر به روی آنتن می‌برد.

عنايت بخشی و پرديس افكاری در فيلم سينمايی «دربست تا بهشت » به تهيه‌كنندگی مسعود اطيابی هنرنمايی می‌كنند. داستان اين فيلم درباره جوانی به نام عزيز است كه به تازگی با قرض و پول نزول گرفتن اقدام به تهيه يك ماشين قسطی كرده است.


فيلم سينمايی ايرانی «بله برون» به كارگردانی داود موثقی عيد فطر ساعت 20:15 از شبكه تهران پخش می‌شود.

جمشيد مشايخی، ثريا قاسمی، فتحعلی اويسی، سيروس گرجستانی و خسرو اميرصادقی از بازيگران اصلی فيلم سينمايی «بله برون» هستند.

داستان از آن‌جا شروع می‌شود كه پدرخانواده(جمشيد مشايخی) و مادر خانواده (ثريا قاسمی) به دليل كهولت سن تصميم می‌گيرند ارثــيه خانوادگی را ميان دختران خود تقسيم كنند اما ميان شوهرانشان اختلاف بوجود می آيد و مادر دچار حمله قلبی می‌شود و راهی بيمارستان می‌شود. در بيمارستان متوجه می‌شوند كه مادر بارداراست و ...


فيلم تلويزيونی «ايكی سلطان» به كارگردانی باقر پيران روز عيد سعيد فطر ساعت 16 از شبكه اول سيما پخش می‌شود.

«ايكی سلطان» در سال جاری توسط صدا و سيمای مركز آذربايجان غربی تهيه و توليد شده است. هاشم چاوشی‌، فاطمه شكری و عليرضا تاج شهرستانی از باريگران اصلی اين فيلم تلويزيونی هستند.

اين فيلم درباره زن و مردی است كه با يكديگر اختلاف بسياری دارند و نام هر دوی آن‌ها سلطان است و هيچكدام حاضر نيستند اسم خود را تغيير دهند تا اينكه يك روز به دليل مسئله‌ای برای آقا سلطان مشكلی پيش می‌آيد. او همسرش «سلطان خانم» را طلاق می‌دهد و به تنهايی در دل كوه‌ها زندگی جديدی آغاز می‌كند. يك روز متوجه می‌شود كه آقا سيد رضا همزمان با روز عيد فطر توسط ياشار پسرعموی سلطان خانم به روستا دعوت شده است، در اين هنگام آقا سلطان دچار سوء‌تفاهم می‌شود و فكر می‌كند سلطان خانم می‌خواهد با ياشار ازدواج كند در حاليكه آقاسيد رضا به خاطر ....


فيلم سينمايی «‌ماه شب چهارده» در روز عيد فطر ساعت 15/18 از شبكه چهار سيما پخش خواهد شد.

ادوارد شرمن در سال 2004 كارگردانی «‌ماه شب چهارده» را بر عهده داشته است. داستان اين فيلم سينمايی 110 دقيقه‌ای در 3 اپيزود با رويكردهای مختلف واقعيت‌گرايانه پخش خواهد شد.

فيلم سينمايی«ماه شب چهارده» محصول كشور آمريكا است و تادوال (Tod wall) و ماريا آن كلاسی (Maria Anqelucci ) در آن به ايفای نقش پرداختند.


فيلم سينمايی «عمه ماه منير» به نويسندگی و كارگردانی شهره لرستانی و تهيه‌كنندگی سيدامير سيدزاده ، عيد فطر ساعت 13:30 از شبكه تهران به روی آنتن خواهد رفت.

فاطمه گودرزی ، حسن پورشيرازی ، افسر اسدی، محمدآقا محمدی، رز رضوی، دانيال حقيقت شاد ، علی اسكندری راد ، سوسن دين محمد ،سوسن سليمی از بازيگران اصلی هستند كه در اين تله فيلم بازی كردند.

فيلم تلويزيونی «عمه ماه منير» پيرامون شخصی به نام عمه ماه منير است كه با شروع ماه رمضان برای درمان به منزل نوه برادرش می‌آيد و با خودش معنويت و تمام ظاهر گذشته (اصالت‌ها‌، آداب و سنن‌) را به همراه می‌آورد. از آن جايی كه خانواده نوه برادرش گرفتار مشكلات زندگی هستند ناچار می‌شود به تنهايی نزد دكتر برود كه در راه بازگشت گم می‌شود و ....

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo