شهید آوینی

 

مراسم چهلمين روز درگذشت ‌آيت‌الله بنی فضل برگزار شد

چهلمين روز درگذشت ‌آيت‌الله بنی‌فضل از اساتيد برجسته حوزه علميه قم با حضور ‌آيت‌الله وحيد خراسانی، مدرسان و اساتيد حوزه علميه قم، نمايندگانی از بيوت مراجع عظام تقليد و اعضای جامعه مدرسين حوزه علميه قم، مسئولين استان و اقشار مختلف مردم، در مسجد طفلان مسلم قم برگزار شد.

در اين مراسم يكی از فضلای حوزه با اشاره به نقش برجسته و ممتاز ‌آيت‌الله بنی‌فضل در بيداری مردم آذربايجان گفت: ‌آيت‌الله بنی‌فضل برای رضای خداوند درس خواند و خدمتگذار اسلام و پشتوانه انقلاب و حوزه علميه بود.

به ‌آنچه می‌گفت عمل می‌كرد و كمر همت برای خدمت به دين بسته بود و اهتمام ويژه‌ای برای اصلاح جامعه و نشر معارف دينی و آموزه‌های اهل بيت(ع) از خود نشان داد.

حجت‌الاسلام واعظی افزود: ويژگی ديگر ‌آيت‌الله بنی‌فضل اين بود كه به ‌آنچه می‌گفت عمل می‌كرد و كمر همت برای خدمت به دين بسته بود و اهتمام ويژه‌ای برای اصلاح جامعه و نشر معارف دينی و آموزه‌های اهل بيت(ع) از خود نشان داد.

سخنران مجلس در ادامه با استناد به حديث نبوی، اخلاص و مفيد بودن برای جامعه را بالاترين خصلت‌های انسان مؤمن دانست و گفت: اخلاص سبب ارزش‌دهی به اعمال و گفتار انسان می‌شود و مرحوم ‌آيت‌الله بنی‌فضل از مصاديق برجسته و مظهر اين دو صفت الهی به شمار می‌رفت.

وی با اشاره به رسالت خطير حوزه‌های علميه به ويژه در عصر كنونی تصريح كرد: در دنيای مادی امروز توجه به امور معنوی در جهان رنگ باخته و اين امر وظيفه طلاب و علما را در حفظ و صيانت از دين بيشتر می‌كند.

 منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo