شهید آوینی

 

«حرم شهدای هويزه» در رديف آثار ملی دفاع مقدس كشور قرار گرفت

«حرم شهدای مظلوم هويزه» با دريافت شماره ثبت ملی 120 در رديف آثار ملی دفاع مقدس كشور قرار گرفت.

سرهنگ پاسدار «حسين عشقی»، فرمانده قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزمينی دفاع مقدس خوزستان با اعلام اين خبر گفت: يادمان شهدای هويزه در محل شهادت جمعی از شهيدان عمليات نصر در 25 كيلومتری شرق هويزه و 35 كيلومتری جنوب سوسنگرد واقع شده است.

وی افزود: در 16 دی‌ماه سال 1359 جمعی از دانشجويان پيرو خط امام و مردم منطقه با اسلحه اندك و با دلی مالامال از ارادت و توكل به خداوند، به‌صورت نيروی پياده و به فرماندهی دانشجوی شهيد سردار «حسين علم الهدی» و با پشتيبانی تانك‌ها و توپخانه ارتش، عمليات عليه دشمن بعثی را آغاز كردند و در همان ساعات اوليه عمليات، ضربات سختی را به دشمن متجاوز وارد كردند.

يادمان شهدای هويزه در محل شهادت جمعی از شهيدان عمليات نصر در 25 كيلومتری شرق هويزه و 35 كيلومتری جنوب سوسنگرد واقع شده است.

عشقی تأكيد كرد: دشمن در عصر همان روز با سازمان‌دهی مجدد نيروهای خود، دست به عمليات زد و در يك درگيری شديد، تانك باتن به مقاله با نيروهای شهادت‌طلب دانشجو رفت كه اين نبرد بالاخره به شهادت حسين علم الهدی و تعدادی از همرزمان دانشجويش منجر شد.

وی دامه داد: پس از حماسه آزادسازی هويزه در 18 ماه بعد، پيكرهای مطهر شهدای عمليات نصر (دانشجويان پيرو خط امام) در محل كشف و در همان محل به خاك سپرده شد.

فرمانده قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزمينی دفاع مقدس خوزستان تصريح كرد: جهادگران جهاد سازندگی در سال 1365 در كنار قبور شهداء، حرم اين دليرمردان را بنا كردند و اكنون حرم شهيدان مظلوم هويزه همه ساله ميليون‌ها زاير سرزمين نور را به ويژه از اقشار دانشجو و دانش‌آموز به سوی خود می‌كشاند. وی افزود: همچنين همه ساله در سال‌روز حماسه اين شهيدان، با حضور دانشجويان سراسر كشور يادواره شهدای دانشجو برگزار می‌شود.

سرهنگ حسين عشقی در پايان گفت: زيباترين تعبير در مورد اين مكان را دانشجويی اين چنين به يادگار نوشته است: «حرم شهيدان مظلوم هويزه بزرگ‌ترين دانشگاه انسان‌سازی است، در اين دانشگاه مردان خدا در كلاس‌های ايثار حسينی آسمانی شدند.»

منبع: خبرگزاری قرآني ايران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo