شهید آوینی

 

نمایشگاه "قرآن در آیینه هنر ایرانی" در چچن برگزار می‌شود

همزمان با ماه مبارک رمضان، نمایشگاه "قرآن در آیینه هنر ایرانی" از روز پنجشنبه 12 مهر ماه به مدت 6 روز در جمهوری چچن برگزار می‌شود .

چچن از جمهوریهای مسلمان فدراسیون روسیه واقع در قفقاز شمالی است که سالهای متمادی جنگ استقلال طلبانه با دولت مرکزی را پشت سر گذاشته و چند سالی است آرامش نسبی را تجربه می کند و در حال بازسازی شهرهای جنگ زده می باشد.

در این سالها کمتر موفق به ایجاد ارتباط با جهان خارج گردیده است، همچنین به سبب جنگ و نا آرامی ، این جمهوری مسلمان نسبت به جمهوریهای دیگر فدراسیون روسیه کمتر توانسته در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

برگزاری اولین نمایشگاه خارجی در این جمهوری با عنوان "قرآن در آیینه هنر ایرانی " از سوی رایزنی جمهوری اسلامی ایران در مسکو با استقبال قابل توجه مسئولین و مردم چچن مواجه شد.

این نمایشگاه قرآنی از روز 12 مهر ماه مطابق با 22 رمضان با عرضه مجموعه ای از آثار متنوع هنری در زمینه خط ، تذهیب و نرم افزارهای قرآنی به مدت 6 روز در شهر گروزنی برگزار می شود .

از سوی مسئولین چچن برگزاری این نمایشگاه از چند جهت بسیار مهم ارزیابی شده است . تقارن این نمایشگاه قرآنی با ماه مبارک رمضان و اینکه نمایشگاه فوق اولین نمایشگاه خارجی چچن است، موارد مهم و قابل توجه این نمایشگاه قرآنی محسوب می شوند .

حکومت چچن در اجرای شریعت اسلام در این جمهوری مسلمان از موفقیت خوبی برخوردار بوده و اداره مفتیات نیز نقش مهمی در ساختار حکومتی جمهوری چچن دارد و حجاب اسلامی در میان زنان به عنوان یک ارزش دینی مورد توجه بوده و شرکت مردم به ویژه جوانان در مراسم دینی و نماز جمعه بسیار چشمگیر است .

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo