شهید آوینی

 

آيت‌الله سيد احمد خاتمی: فعاليت‌های قرآنی نبايد در ماه رمضان خلاصه شود

معنای اين اردوی يك ماهه، تمرين برای طول سال است، بنابراين فعاليت‌های قرآنی نبايد محدود به ماه مبارك رمضان شود بلكه بايد در طول سال و در زمان‌های مقتضی ادامه پيدا كند.
آيت‌الله سيد«احمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران با بيان اين مطلب، تصريح كرد: ماه مبارك رمضان پيوند ويژه‌ای با قرآن دارد، خداوند می‌فرمايد: «شهر رمضان الذی انزل فيه القرآن ..» قرآن در ماه مبارك رمضان نازل شده بنابر اين طبيعی است محافل و جلسات قرآنی در ماه مبارك رمضان بازار گرم‌تری داشته باشد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، قرائت، تلاوت و تجويد قرآن را مقدمه‌ای برای فهم قرآن و سوق به‌سوی مفاهيم دانست و افزود: اين نكته مهمی است كه بايد در جلسات و محافل انس با قرآن برای ارتقاء اين جلسات لحاظ شود، گام‌هايی در جهت آشنايی با مفاهيم قرآن برداشته شده اما منتظر گام‌های بلندتر بعدی هستيم تا مفاهيم قرآنی در جايگاه واقعی خود قرار بگيرند و فرهنگ قرآنی رايج شود.

عضو هيئت رئيسه خبرگان تاكيد كرد: فرهنگ قرآن بايد نهادينه شود و در اين نهادينگی، نياز به آشنايی با تفسير به عنوان زبان قرآن است.

خاتمی با اشاره به برگزاری مسابقات تفسير در كنار محافل انس با قرآن، افزود: طرح تفصيلی در نظر ندارم كه بگويم چگونه می‌شود فرهنگ قرآنی را كسب كرد و در جامعه ارتقاء بخشيد اما به طور اجمالی مناسب‌تر است كه مسابقات تفسير، از تفاسير معتبر «الميزان» و «نمونه» برگزار شود.

جايگاه قرآن در سعادت جوان‌ها و نقش قرآن در رشد واقعی زندگی آنان بايد معين شود تا بدانند قرآن در حاشيه زندگی نيست، قرآن بايد در متن زندگی قرار بگيرد.

خطيب نماز جمعه در ادامه بيان كرد: برای آشنايی نسل دوم و سوم انقلاب با مفاهيم قرآن، جا دارد كه مسابقات مفاهيم و تفسير قرآن در سطح وسيع برگزار شود و مسائل مالی مانعی برای اين امر نباشد و مقوله آموزش مفاهيم نيز مانند تلاوت و قرائت از محبوبيت ميان مردم برخوردار شود.

آيت‌الله خاتمی متوليان قرآنی را به فكر جدی‌تر در اين حيطه دعوت كرد و گفت: جايگاه قرآن در سعادت جوان‌ها و نقش قرآن در رشد واقعی زندگی آنان بايد معين شود تا بدانند قرآن در حاشيه زندگی نيست بلكه بايد در متن زندگی قرار بگيرد.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان با اشاره به فعاليت متوليان فرهنگی و صداوسيما به ويژه سيمای جمهوری اسلامی برای ايجاد علاقه در مردم به مفاهيم قرآنی، تصريح كرد: ماه مبارك رمضان تمرين و اردويی برای انس با معنويت است و بايد در جلساتی كه در اين ماه برپا می‌شود، بر تداوم آن تاكيد شود و ضرورت انس با قرآن برای همگان و به ويژه جوانان بيش از پيش روشن شود.

خطيب نماز جمعه در پايان، تمام فعاليت‌ها و مراسم قرآنی در ماه مبارك رمضان را مثمرثمر دانست و مجموعه اين فعاليت‌ها را تاثيرگذار عنوان كرد.

منبع: خبرگزاری قرآني ايران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo