شهید آوینی

 

روز قدس؛ نماد وحدت ملی و انسجام اسلامی

راهپيمايی روز جهانی قدس، صبح جمعه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، علما، مراجع تقليد و طلاب حوزه علميه قم، در اين شهر برگزار شد.

مردم قم در آخرين جمعه ماه رمضان با شعار «ما شيعيان حيدريم، جان نثار رهبريم»، «خمينی روح خدا، بنيانگذار روز قدس»، بر دفاع از آرمان‌های انقلاب و فرمايشات و پيروی از خط مشی رهبری در دفاع از اسلام به‌ويژه مسأله‌ی فلسطين تأكيد كردند.
مردم در قطعنامه‌ای همبستگی و حمايت خود را از انتفاضه فلسطين و آرمان قدس شريف اعلام كردند و تنها راه حل مشكل خاورميانه را نابودی اسراييل و برگزاری همه‌پرسی با حضور همه‌ فلسطينيان اعم از مسيحی و يهودی و مسلمان عنوان كردند

راهپيمايان همچنين با سردادن شعارهای «الله اكبر، خامنه‌ای رهبر»، «ما همه سرباز تو‌ايم خامنه‌ای، گوش به فرمان توايم خامنه‌ای»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل»، حمايت خود را از ملت مظلوم فلسطين اعلام كرده و خواستار نابودی رژيم اشغالگر قدس شدند.

در پايان اين راهپيمايی كه مسؤولان استانی و مراجع عظام تقليد از جمله آيت‌الله نوری همدانی و وزير كشور و ديگر علما در آن حضور داشتند، مردم در قطعنامه‌ای همبستگی و حمايت خود را از انتفاضه فلسطين و آرمان قدس شريف اعلام كردند و تنها راه حل مشكل خاورميانه را نابودی اسراييل و برگزاری همه‌پرسی با حضور همه‌ فلسطينيان اعم از مسيحی و يهودی و مسلمان عنوان كردند.

راهپيمايان همچنين ضمن محكوم كردن محاصره‌ اقتصادی سياسی و امنيتی، نوار غزه خواستار همكاری سازنده گروه‌های فلسطينی جهت تشكيل دولت وحدت ملی در فلسطين شدند.

آنان ضمن اعلام حمايت از مردم لبنان و نيز حزب‌الله و دبير كل آن، پيروزی مقاومت اسلامی بر ارتش اسراييل را الگوی مناطق اسلامی در برابر تجاوزگران دانسته و تلاش توطئه‌گران برای ايجاد تفرقه و تشنج در لبنان را محكوم كردند.

نمازگزاران روزه‌دار دربند ديگر اين قطعنامه حمايت كامل خود را از اقدامات دولت و مواضع منطقی رييس‌جمهور در سازمان ملل متحد و دانشگاه كلمبيا در زمينه‌ی استفاده از انرژی هسته‌ای و آرمان‌های انقلاب اسلامی اعلام كردند.

منبع: خبرگزاری قرآني ايران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo