شهید آوینی

 

رئيس جبهه عمل اسلامي لبنان: روز جهاني قدس، روز اتحاد امت اسلامي و احياي جهاد است

رئيس جبهه عمل اسلامي در لبنان، هدف امام خميني(س) از دعوت براي برگزاري مراسم روز جهاني قدس را اتحاد امت اسلامي حول محور قدس و احياي فريضه جهاد دانست.

" فتحي يكن " در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: قدس، امروز به محور درگيري ميان حق و باطل، نيروهاي خير و شر و اسلام و توطئه‌كنندگان عليه اسلام در همه جهان تبديل شده است.

وي افزود: بدون شك نامگذاري روز جهاني قدس از سوي امام خميني(س) براي زنده نگه‌داشتن موضوع قدس و مردم فلسطين است.

يكن تأكيد كرد: نامگذاري روز قدس دو هدف اساسي را دنبال مي‌كرد كه نخستين آن، اتحاد دوباره امت اسلامي حول محور قدس و دوم احياي فريضه جهاد است كه متأسفانه تا پيش از اين به فراموشي سپرده شده بود و اين عامل موجب شد كه اسرائيل با خيال كاملاً آْسوده به برپايي رژيم خود بپردازد.

رئيس جبهه عمل اسلامي با اشاره به اينكه فريضه جهاد براي مدتي تعطيل شده بود، تأكيد كرد: اكنون اين فريضه در امت اسلامي با همه جوانب آن در حال فعال‌شدن است و مقاومت‌هاي مردمي در مناطق مختلفي مانند فلسطين، لبنان، عراق و افغانستان در حال مقابله با طغيان‌گري شيطاني آمريكا و هم‌پيمانانش هستند.

از سوي ديگر "ماهر الطاهر" مسؤول جبهه خلق براي آزادي فلسطين نيز نامگذاري روز جهاني قدس از سوي حضرت امام(س) را دعوت از تمامي مسلمانان و‌ آزادي‌خواهان به خاطر همبستگي با مسأله فلسطين دانست.

وي افزود: ما معتقديم كه روز جهاني قدس روز همبستگي با ملت فلسطين است و هدف اساسي آن اين است كه مسلمانان و آزادي‌خواهان جهان در اين روز اعلام كنند كه در كنار ملت فلسطين هستند و از آن حمايت مي‌كنند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo