شهید آوینی

 

مراسم بزرگداشت مرحوم استاد «ايرج قيم» امروز، پنج‌شنبه برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت سومين و هفتمين روز وفات استاد قيم، پنج‌شنبه، 12 مهرماه از ساعت 16 الی 17:30 در مسجد صاحب‌الزمان(عج) تهرانسر برگزار می‌شود.

اين مراسم بزرگداشت با حضور فرزندان، خانواده و جمعی از اصحاب و فعالان قرآنی در مسجد صاحب‌الزمان(عج) واقع در تهرانسر، فلكه اصلی، خيابان دوم برگزار می‌شود.

استاد قيم، صبح روز هشتم مهرماه، هنگام اذان، پس از سال‌ها تحمل بيماری قلبی و كليوی به علت نارسايی كليه در بيمارستان شركت نفت دعوت حق را لبيك گفت و به لقاء‌‌الله شتافت.

پيكر پاك استاد «ايرج قيم» پير تواشيح و پدر صوت و لحن ايران، صبح روز 9 مهرماه با حضور فرزندان و اعضای خانواده و در عين حال حضور كمرنگ جامعه‌ی قرآنی كشور به تن سرد خاك سپرده شد. يادآوری می‌شود، «ايرج قيم» در سال ۱۲۹۸ هــ.ش در محيطی قرآنی و با پدری علاقه‌مند به ديانت چشم به جهان گشود. او را «عبدالغنی» نيز می‌ناميدند، نامی كه نشان از عرب بودن اعقاب وی داشت.

عبدالغنی (ايرج) تحصيلات مقدماتی را در دبستان پهلوی و دبيرستان رازی آبادان گذراند و سپس از دانشكده نفت آبادان در رشته ادبيات فارغ التحصيل شد. او كه از ۹ سالگی و همپای پدر كار در شركت نفت را آغاز كرده بود در ۱۹ سالگی به طور رسمی به استخدام شركت ملی نفت درآمد، در بخش امور اداری كار خود را آغاز كرد و به واسطه شايستگی روز به روز مراتب پيشرفت را درنورديد.

استاد قيم از حول و حوش سال‌های ۱۳۳۲ هــ.ق. به مدت شش سال، هر سال ماه رمضان، هنگام غروب در راديو تهران قرآن قرائت می‌كرد و به گفته اساتيد قرآن، استاد قيم نخستين كسی است كه در سال ۱۳۶۱ هــ.ش سبك و شيوه تواشيح را به قراء ايرانی معرفی می‌كند.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo