شهید آوینی

 

افتتاح کنیسه در مجاورت مسجدالاقصی به شدت محکوم شد

سازمان تربیت، علوم و فرهنگ اسلامی (آیسیسکو) افتتاح کنیسه یهودیان افراطی اسرائیل در مجاورت دیوار غربی مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد.

سازمان تربیت، علوم و فرهنگ اسلامی ( آیسیسکو) در پی افتتاح رسمی کنیسه ای در مجاورت مسجدالاقصی در بیانیه ای اعلام کرد: این عمل خصمانه که افراطیهای یهودی به آن اقدام کرده اند، دشمنی و تعرض به جهان اسلام بوده و هتک حرمت به اولین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه عملکرد اسرائیل مخالف با قوانین بین المللی است، تصریح کرد: سیاست دشمنانه ای که رژیم اشغالگر اسرائیل به آن اقدام کرده، منجر به افزایش تنفر و بر انگیختن احساسات مسلمانان در ماه مبارک رمضان شده است.

آیسیسکو از کشورهای اسلامی، حکومتها، سازمانها، مؤسسات و شوراهای محلی خواست تا علیه این دشمنیاعتراض کرده و فعالیت آن را متوقف کنند.

آیسیسکو در این بیانیه آورده است: افراطیهای صهیونیست دارای اهدافی هستند که طی آن سعی در تخریب و ویرانی مسجدالاقصی دارند و افتتاح کنیسه در دیوار غربی مسجدالاقصی مقدمه ای برای آن بوده و بسیار خطرناک است.

روزنامه اسرائیل هاآرتص چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد: کنیسه جدید یهودیان پس از عملیات ترمیم و بازسازی وسیع با سرمایه‌گذاری هنگفت یهودیان اوکراین افتتاح شد. این کنیسه که در دیوار جنوبی ساخته شده، تحت کنترل و سیطره کامل صهیونیستها قرار دارد .

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo