شهید آوینی

 

نخستین كنگره شهدای ارتش در كرمان برگزار مي‌شود

 فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب شرق ارتش در كرمان گفت‌: به منظور گرامي‌داشت یاد و خاطره شهدای ارتش، نخستین كنگره این شهیدان طی دو ماه آینده در كرمان برگزار مي‌شود.

علی آراسته در مراسم تجلیل از 150 پیشكسوت ارتش كه دیشب در قرارگا‌ه عملیاتی جنوب شرق ارتش در كرمان برگزار شد، با بیان این كه كنگره بزرگداشت شهدای ارتشی شهرستان‌های استان كرمان نیز برپا خواهد شد، افزود: ارتش در استان كرمان بیش از یك‌هزار و 200 شهید تقدیم انقلاب كرده است كه از این تعداد 400 شهید متعلق به شهرستان كرمان هستند.
وی همچنین ضمن تبریك هفته دفاع مقدس با اظهار خرسندی از گردهمایی پیشكسوتان ارتش خواستار هم‌فكری آنها در ثبت خاطراتشان و ایثار‌گري‌های تلاشگران دوران دفاع مقدس شد‌.
حسین ایران‌نژاد، جانشین رئیس ستاد قرار‌گاه عملیاتی جنوب شرق ارتش در استان كرمان نیز در این مراسم در سخنانی گزارشی از فعالیت‌های دفتر ارتباطات مردمی ارشد نظامی آجا در كرمان جهت رسیدگی به مسائل و مشكلات جانبازان و ایثارگران ارائه كرد و گفت: از زمان آغاز به كار این دفتر در سال 84 تاكنون بیش از یك‌هزار مراجعه به این دفتر انجام شده است كه از این تعداد تا به حال به 800 تقاضا رسیدگی شده و مابقی تقاضاها نیز در حال رسیدگی هستند‌.
مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش استان نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به راه‌اندازی این دفتر در 2 سال گذشته گفت‌: خاطرات شهیدانی از جمله سر‌لشكر جانباز محمد ایرانژاد، علی طالقانی و همچنین زندگي‌نامه 14 امیرشهید، نقش پایگاه هوانیروز و بسیاری از موارد دیگر تهیه شده و برای چاپ به مراجع ذیربط ارسال شده است‌.
محمد قربانی همچنین ضبط فیلم‌، چاپ عكس‌، تهیه آلبوم و چاپ زندگي‌نامه شهدای شهرستان شهربابك، زرند و عنبرآباد را از دیگر برنامه‌های این دفتر ذكر كرد و افزود‌: زندگي‌نامه شهدای این شهرستان‌ها برای چاپ آماده است‌.
در ادامه این برنامه تعدای از پیشكسوتان ارتش به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداختند.


منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo