شهید آوینی

 

 مسلمانان آمریکا از ماه رمضان برای ترک دخانیات سود می برند

سازمانهای برجسته اسلامی در ایالات متحده از ماه مبارک رمضان برای خودسازی و تأدیب نفس سود برده و ستاد ضددخانیات را به منظور ترک عادت استعمال دخانیات تشکیل داده اند.

طارق چیما مدیر اجرایی انجمن پزشکان پاکستانی تبار شمال آمریکا گفت: می خواهیم از ماه رمضان استفاده عملی برده مؤمنان را برای ترک عادت به استعمال دخانیات آماده کنیم. که این امر یکی از راه های گسترش موهبتهای رمضان در سراسر سال است.

ستاد ضد دخانیات توسط انجمن پزشکان پاکستانی تبار شمال آمریکا، شورای رابط اسلامی – آمریکایی و انجمن اسلامی پزشکان شمال آمریکا تشکیل شده است.

مدیر اجرایی انجمن اسلامی پزشکان شمال آمریکا گفت: هدف ستاد این است که در طول ماه رمضان به علت روزه داری و اراده قاطع این عادت را ترک کنند. ماه رمضان دست کم نیمی از راهی که باید آنها برای ترک استعمال دخانیات طی کنند را فراهم کرده و نیم دیگر را نیز باید با عزم راسخ خود طی کنند.

احمد ریحاب مدیر اجرایی دفتر شورای روابط اسلامی – آمریکایی در شیکاگو اظهار داشت: دین در مبارزه با عادات ناپسند چون استعمال دخانیات معجزه می کند. استعمال دخانیات به طور کلی با ایده آل اسلام مبنی بر احترام و مراقبت از بدن فرد منافات دارد.

سازمان بهداشت جهانی نیز در گذشته در مناطق شرق مدیترانه تلاشی دین محور برای مبارزه با دخانیات صورت داده بود. این سازمان در سال 1988 با مشورت علمای برجسته دینی درباره این معضل اظهار داشت که دخانیات در تعالیم دینی به قدری شنیع است که تا حد ممنوعیت پیش می رود.

برگزارکنندگان ستاد ضد دخانیات با توزیع پوسترها و برگزاری سمینارهای آموزشی درباره سلامت افرادی که از دخانیات استفاده می کنند و مزایای ترک سیگار در اماکن نزدیک به مساجد، مدارس اسلامی و مراکز اجتماعی اهداف خود را تبیین کرده اند.

این فعالان اعتقاد دارند که آموزش به کودکان درباره مضرات سیگار کشیدن بهترین راه برای تربیت نسلی است که به دخانیات توجهی نداشته باشند، از سوی دیگر کودکان سفیران مناسبی برای انتقال این پیامها به والدین خود محسوب می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo