شهید آوینی

 

نمايش زيبايی‌های قرآن وحدت اسلامی را تقويت می‌كند 
نمايش زيبايی‌های اسلامی به ويژه در حوزه قرآنی عاملی برای استحكام دوستی و برادری مسلمانان در نقاط مختلف جهان و تقويت وحدت اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمين «محمدی عراقی» رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بيان اين مطلب افزود: با به نمايش گذاشتن زيبايی‌های قرآن‌كريم از طريق هنرها و ابزار مختلف می‌توان وحدت و انسجام را برای جهان اسلام به ارمغان آورد؛ قرآن مهمترين عامل انسجام و وحدت جوامع اسلامی است، بنابراين حضور پژوهشگران قرآنی و دوستداران قرآن كريم در اين نمايشگاه آن هم در سال وحدت و انسجام اسلامی معنا و پيام خاصی دارد.
تاريخ نشان می‌دهد هر زمان كه مسلمانان به دستورات قرآن كريم عمل كردند، موفق و پيروز شدند و هر موقع كه از قرآن جدا شدند مشكلات فراوانی در جامعه اسلامی ايجاد شد

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: اگر ما به تاريخ مراجعه كنيم مشاهده می‌كنيم هر زمان كه مسلمانان به دستورات قرآن كريم عمل كردند، موفق و پيروز شدند و هر موقع كه از قرآن جدا شدند مشكلات فراوانی در جامعه اسلامی ايجاد شد. اگر مسلمانان بتوانند دستور قرآن را تحقق بخشيده و به دعوت قرآن به وحدت لبيك بگويند، آنگاه تمامی مشكلات جهان اسلام قابل حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدی عراقی گفت: كشورهای اسلامی اكنون در راهبردی‌ترين منطقه جهان قرار دارند و امكانات و ذخاير خدادادی فراوانی در اختيار دارند. اما مشكل بزرگی كه در جوامع اسلامی عرض اندام می كند تفرقه و اختلاف داخلی است كه مانع رسيدن مسلمانان به اهداف در نظر گرفته شده در قرآن است. بنابراين مهمترين شعار نمايشگاه می تواند دعوت به يكپارچگی و وحدت اسلامی باشد.
همه كشورهای اسلامی از نظر فرهنگی يكسان هستند و می‌توانند با تكيه بر مشتركات خود به تقويت وحدت بپردازند

وی با ابراز اميدواری به اينكه مهمانان، هنرمندان و پژوهشگران كشورهای خارجی كه به نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم در ايران آمده اند اين پيام وحدت را به مسلمانان در كشورهای مختلف برسانند، گفت: نكته حائز اهميت اين است كه كشورهای مسلمان درمناطق جغرافيايی مختلفی قرار گرفته‌اند، اما از نظر فرهنگی يكسان هستند و می‌توانند با تكيه بر مشتركات خود به تقويت وحدت بپردازند.

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: رفت و آمدها بين كشورهای مسلمان كه آن را گردشگری اسلامی می ناميم به گسترش فرهنگ وحدت كمك بسياری می كند. همانطور كه در دوران طلايی اسلام مسلمانان از منطقه‌ای به منطقه ديگر می‌رفتند و احتياجی به گذرنامه نبود، بايد قوانينی وضع كنيم تا مسلمانان بتوانند به راحتی به كشورهای يكديگر رفت و آمد كنند.

حجت‌الاسلام محمدی عراقی در پايان گفت: موانع سياسی و مرزهای خودساخته بايد از مسير وحدت برداشته شوند و به جوانان و مردم مسلمان اجازه داده شود تا در راحت‌ترين شرايط به كشورهای اسلامی مسافرت كنند. اين امر می‌تواند باعث اقتدار اسلامی شده و عاملی برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن باشد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo