شهید آوینی

 

توجه به ظواهر دنيا سبب غفلت از آخرت است
توجه به ظواهر دنيا سبب غفلت از آخرت و تفكر، داروی غفلت است ، تفكر زمانی مفيد و سازنده است كه بر اساس عقل و فطرت باشد .

آيت الله «حاج صابر جباری» امام جمعه و نماينده مجلس خبرگان رهبری در سلسله جلسات تفسير كه در مسجد امام جعفر صادق شهرستان بهشهر ويژه ماه رمضان برگزار می شود به تفسير آياتی از سوره روم پرداخت و گفت : محتوای اين سوره كه سراسر درس توحيد خدا و دادگاه بزرگ قيامت است برای اين است كه انسان مراقبت پروردگار را در هر لحظه در خود ببيند و روز جزا و محكمه عدل الهی را مسلم بداند .

وی افزود : اگر می بينيد خداوند از آينده خبر می دهد به خاطر آن است كه همه چيز و همه كار به دست اوست و بديهی است بودن همه چيز به دست خدا و به فرمان و اراده او ، مانع از اختيار و آزادی اراده ما ، تلاش و كوشش جهاد در مسير اهداف مورد نظر نيست بلكه به عبارتی اين نكته را روشن می سازد كه «قادر بالذات» و«مالك علی الاطلاق» اوست .

آيت الله«جباری» تصريح كرد : غيب چيزی كه هست ولی قابل ديدن نيست منكر غيب نشويد بلكه ايمان به غيب داشته باشيد كه بالاتر از غيب نظر است .

نماينده مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان كرد : انسان بايد ژرف نگر و عميق باشد ،نه ظاهر بين و غافل ؛ توجه به ظواهر دنيا سبب غفلت از آخرت است و تفكر، داروی غفلت است و زمانی مفيد و سازنده است كه دور از هياهو و تأثيرات منفی و بر اساس عقل و فطرت باشد .

امام جمعه بهشهر در پايان اظهار داشت :آفرينش هم هدفدار است و هم زمان بندی دارد پس نتيجه فكر سالم ، ايمان به حقانيت و هدفداری هستی و آخرت است و نتيجه بی فكری ، كفر و انكار معاد است .

 منبع : خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo