شهید آوینی

 

بزرگداشت دفاع مقدس تکریم شهادت وترسیم آینده نظام است

فرمانده مقاومت بسیج خراسان شمالی گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تکریم شهادت توام با ایثار و ترسیم آینده است.

سرهنگ حسینعلی یوسفعلی زاده صبح امروز در جلسه تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در محل دفتر فرماندهی بسیج افزود: هفته دفاع مقدس یادآور سالهای حماسه و ایثار و اجرای اطاعت مخلصانه از ولی فقیه و جانشین صالح امام زمان(عج) و تابلوی جاوید و پر افتخار دلاور مردی ها، ایثارگری ها و از خود گذشتگی هاست.

وی با اشاره به دو هدف عمده و اساسی برگزاری گرامیداشت این هفته اذعان داشت: اهداف اساسی ستاد بزرگداشت، توجه دادن افکار عمومی به موضوع دفاع مقدس ، تحکیم اراده دفاع ازانقلاب و نظام مقدس ایران اسلامی با بهره گیری از فرهنگ مقاومت وایثار وشهادت است.

یوسفعلی زاده خاطر نشان کرد: از دیگر اهداف بزرگداشت هفته دفاع مقدس ، نشر فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل آینده ، زنده نگه داشتن یاد و نام ایثار گران سالهای دفاع مقدس ، فضا سازی فرهنگی و تنظیم شعارهای انقلابی و اسلامی و.... است.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق این اهداف 180 عنوان برنامه اجرایی اعم از عمومی و تخصصی در سطح رده های تابعه بسیج اجرا می شود.

فرمانده بسیج خراسان شمالی ادامه داد: پیش بینی می شود در هفته دفاع مقدس در بیش از500 مدرسه دخترانه و پسرانه در سطح استان زنگ مقاومت زده شود.

وی اظهار داشت: در این هفته جشن عاطفه ها با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) آموزش و پرورش، نیروی مقاومت بسیج و صدا و سیمای خراسان شمالی از پنج مهرماه به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

یوسفعلی زاده اضافه کرد: هزارو 500 پایگاه بسیج در ادارات ، کارخانجات ، مدارس دانشگاهها درسطح استان برنامه های هفته دفاع مقدس را برگزار خواهند کرد.

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: در هفته دفاع مقدس برنامه های منسجمی در تمام رده ها در سطح استان اجرا می شود که شامل: دیدار با ائمه جمعه استان با شعار تجدید بیعت با رهبری ، برگزاری شب شعر خاطره ها با حضور رزمندگان و بسیحیان ، سرکشی از خانواده های شهدا و جانبازان و سرکشی از خانواده های 8 شهید زن در استان ، است.

علی اکبر افراسیابی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس ، برگزاری همایش تجلیل نقش زنان در دفاع مقدس ، شرکت در مراسم رژه پیاده و سواره ، صبحگاه مشترک ، برگزاری مسابقات ورزشی ، قرآنی ، فرهنگی و .... درسطح استان ، کلنگ زنی تعدای از پروژه های عمرانی در سطح استان ، ذکرکرد.

جانشین فرمانده منطقه مقاومت بسیج خراسان شمالی اظهار داشت: برای بسیجیان در هفته دفاع مقدس، یک هفته و در روز 31 شهریور برای عامه مردم، ویزیت رایگان پزشکان تحت پوشش بسیج، اعزام تیم های پزشکی به منطق محروم، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی استان در این هفته گفت: در هفته دفاع مقدس افتتاح سه پروژه عمرانی در مرکز استان و افتتاح حوزه بسیج روستائی گیفان، بخش حصار و گرمخان و شهرستان فاروج و کلنگ زنی مرکز آموزشی صورت می گیرد که برای راه اندازی این پروژه ها 50 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و بخشی از اعتبارات نیروی مقاومت بسیج تخصیص یافته است.

افراسیابی گردهمائی تشکل های سیاسی فرهنگی، تشریح ایثار گری و پایمردی ها، اهداء خون پس از افطار، افتتاح بسیج هنرمندان و اجرای برنامه ضیافت نور را از دیگر برنامه های این هفتته عنوان کرد.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo