شهید آوینی
 
نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افتتاح شد 
پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، با شعار "زندگی قرآنی؛ انسجام اسلامی" در مصلای امام خمینی (ره) تهران افتتاح شد .
نمایشگاه امسال از سوی مسئولان به عنوان محلی تعریف شده که آثار و دستاوردهای خاص فعالان قرآنی را به نمایش عموم گذارده و با برنامه ریزیهای جامع، تلاشی است برای اینکه سطح انتظار جامعه از برنامه های قرآنی را به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء بخشد .

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با تغییراتی همراه است، از جمله حذف بخش جوان از نمایشگاه است ، متعاقب این اقدام تمام بخشهای نمایشگاه ملزم شده اند برنامه های خاص جوان داشته باشند. بنابراین باید در تمام بخشهای نمایشگاه رویکرد خاص و ویژه جوانان مشاهده و به نیازهای این گروه سنی به عنوان آینده سازان نظام توجه شود.

بخش کودک و نوجوان نیز در نمایشگاه پانزدهم از یکدیگر جدا شده و هر کدام با برنامه های خاص خود ارائه می شوند.

امسال خادمان قرآنی نیز در جریان برگزاری نمایشگاه مطابق با دستورالعمل ابلاغ شده به سراسر کشور انتخاب می شوند، مرحله اول در سه حوزه فعال برگزیده و فعال ممتاز و خادم در استانها مشخص شده و کمیته مرکزی با بررسی نظرات کمیته های استانی خادمان بین المللی را انتخاب می کنند، این حرکت به منظور افزایش دقت، تعداد خادمان و ایجاد انگیزه صورت می گیرد.

همچنین بر اساس اعلام مسئولان برگزاری، بخش دانشجویی به بخش دانشگاهی تبدیل شد و عملکرد اساتید دانشگاه ها، آثار علمی و هنری آنها در نمایشگاه ارائه و برنامه های متنوعی برای اساتید و دانشجویان طراحی شده است.

از جمله بخشهای جانبی نمایشگاه آثار قرآن کریم در جامعه و زندگی با برنامه های متنوعی چون مقاومت، فلسطین، دفاع مقدس و مجموعه ای از زندگی قرآنی به صورت هنری است.

به جهت رونق نشستهای علمی، نشستهای قرآنی در سالنهای ویژه ای برگزار می شود.

امسال 30 نمایشگاه قرآن در 30 استان کشور برگزار می شود که تاریخ برگزاری آن الزاماً همزمان با نمایشگاه تهران نیست اما برنامه های آنها با مرکز هماهنگ است. مرکز تنها از نمایشگاه هایی حمایت می کند که برنامه های خود را به تصویب برسانند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo