شهید آوینی
 
جنبش اتحاد ملی بلژيك اهانت به اسلام و مسلمانان را محكوم‌كرد

«جنش اتحاد ملی به خاطر صلح و دموكراسی» در بلژيك، تبعيض نژادی بر ضد مسلمانان و اهانت به تعاليم دين اسلام در جوامع غربی را به شدت محكوم‌كرد.

به نقل از خبرگزاری اسلامی عربستان، جنبش اتحاد ملی بلژيك با صدور بيانيه‌ای، تصميم احزاب تندرو و افراطی بلژيك برای برگزاری تظاهرات بر ضد مسلمانان به مناسبت 11سپتامبر (سالروز حمله به برج‌های دوقلوی آمريكا) را محكوم و اين اقدام را يك فعاليت نژادپرستی عنوان‌كرد.

در اين بيانيه آمده‌است: برگزاری تظاهرات بر ضد مسلمانان در بلژيك تنها از سوی يك نماينده پارلمان اين كشور مورد تأييد قرارگرفت و اين گروه‌های تندور نمی‌توانند به نام آزادی بيان، دموكراسی و عدالت، اذهان عمومی را فريب‌دهند.
احزاب تندوری بلژيك در نظر داشتند با برگزاری تظاهرات بر ضد مسلمانان، فضايی از هرج و مرج و اختلاط بين فعاليت‌های تروريستی و نمادهای دينی ايجاد كنند

در ادامه بيانيه ذكر شده‌است: احزاب تندوری بلژيك در نظر داشتند با برگزاری تظاهرات عليه مسلمانان، فضايی از هرج و مرج و اختلاط بين فعاليت‌های تروريستی و نمادهای دينی ايجادكنند.

در اين بيانيه همچنين آمده‌است: بسياری از مقامات بلژيك به طور رسمی با برگزاری اين تظاهرات مخالفت‌كرده و اين تظاهرات را اقدامی برای ايجاد تفرقه و درگيری بين اقليت‌های مختلف جامعه بلژيك توصيف‌كردند.

جنبش اتحاد ملی بلژيك در ادامه از فعاليت‌ها و اظهارات اهانت‌آميز بر ضد مسلمانان در جوامع اروپايی ابراز نگرانی و اعلام‌كرد: تنوع فرهنگی و دينی در جوامع اروپايی، باعث غنای فرهنگی اين جوامع می‌شود و در مقابل، ارائه سخنان و اهانت‌های نژادپرستانه بر ضد اسلام و مسلمانان، ايجاد نفرت و دشمنی را در پی دارد.

بسياری از مؤسسه‌ها رسمی، سازمان‌های غيردولتی و تمامی نمايندگان سوسياليست پارلمان كشورهای اروپايی از تصميم مقامات بلژيك در مخالفت با برگزاری تظاهرات بر ضد مسلمانان حمايت كرده و منع هرگونه تحريك و اقدام عليه اقليت‌ها در جوامع اروپايی را خواستارشدند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo