شهید آوینی
 
فلسطين؛ ميزبان دوازدهمين جشنواره «آزادی مسجدالأقصی»

به نقل از روزنامه «تشرين» چاپ سوريه، «شيخ رائد صلاح» رهبر جنبش اسلامی فلسطين، با ارائه سخنانی در اين مراسم گفت: قدس و مسجدالأقصی در آستانه تخريب و نابوی قرارگرفته‌است و متأسفانه محافل بين‌المللی و جهان اسلام هيچ واکنشی در اين زمينه نشان‌نمی‌دهد.

وی افزود: «از تمامی ملت‌ها و آزادگان جهان می‌پرسم که آيا از اشغال و نابودی مسجدالأقصی که نماد تمدن و فرهنگ بشری است، راضی هستند؟»

رائد صالح در پايان از اعضای جنبش «فتح» و «حماس» خواست از شعله‌ور‌کردن درگيری و تفرقه، دوری‌ و برای تقويت گفت‌وگو، ايجاد وحدت و همبستگی، صلح و هم‌زيستی مسالمت‌آميز بين پيروان خود تلاش‌کنند.

«زاهی نجيدات» سخنگوی جنبش اسلامی فلسطين و دبير برگزارکننده جشنواره آزادی مسجدالأقصی نيز در اين‌باره گفت: جشنواره آزادی مسجدالأقصی برای دوازدهمين‌ سال متوالی است که با موضوع آزادی قدس و اقدامات تخريب‌کارانه اسرائيل در شهر قدس و مسجدالأقصی در فلسطين برگزار‌می‌شود و حدود 60 هزارنفر در اين جشنواره بزرگ شرکت‌کردند.

وی گفت: از جمله خطراتی که در حال حاضر مسجدالأقصی را تهديد‌می‌کند، تقسيم اين مسجد به دو بخش مسلمان‌نشين و يهودنشين و تلاش رژيم اشغالگر قدس برای يهودی‌سازی مسجدالأقصی است.

سخنگوی جنبش اسلامی فلسطين در پايان گفت: «اکمل‌الدين احسان أغلو» دبيرکل سازمان کنفرانس اسلامی نيز از برگزاری اين جشنواره توسط جنبش اسلامی فلسطين حمايت و تلاش جامعه جهانی و کشورهای اسلامی برای آزادی مسجدالأقصی و قدس شريف را خواستارشد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo