شهید آوینی

 
دوستی پیامبر و اهل بیت لازمه عشق به خالق هستی است


آیت الله تسخیری:
دوستی پیامبر و اهل بیت لازمه عشق به خالق هستی است
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش "محبت در قرآن کریم" با یادآوری اینکه دوستی پیامبر و اهل بیت لازمه عشق به خداوند است، گفت: اسلام واقعیتی را که عشق الهی باید بر آن استمرار داشته باشد به مسلمانان یادآور شده و الگوهایی از پیشوایان که اوج عشق الهی واقعی و عمیق را نمایان می کنند، معرفی کرده است .

آیت الله محمد علی تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه تربیت قرآنی، پاسخگویی متعادل به غریزه های انسانی است، اظهار داشت: هماهنگی کامل میان انواع هدایتها و رهنمودهای الهی در راه رساندن انسان به هدفش زیباترین نکته قابل توجه در ترکیب شخصیت انسانی است .

وی از تمامی مسئولان تربیتی خواست تا دیدگاه ها و نگاه اسلام به انسان و شیوه های این آیین را در تحقق تعادل در شخصیت و به بارنشاندن توانایی های او و تضمین قدرت وی در تحقق هدف از آفرینش و ایجاد فرد و جامعه کامل مورد توجه قرار دهند .

آیت الله تسخیری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تأکید کرد: تعلق حقیقی باید به خداوند متعال باشد و عشق واقعی و اصیل به کمال باید بر آخرین هدف یعنی پروردگار متمرکز گردد تا انتساب به خدا و ایمان معیار عشق بوده و عشق متعادل و نیرومندی میان خدا و بنده اش برقرار شود .

همایش بین المللی "محبت در قرآن کریم" با حضور یکصد دانشمند و عالم از 40 کشور اسلامی، روز سه شنبه 13 شهریور ماه از سوی مؤسسه اندیشه اسلامی آل البیت اردن در منطقه بحرالمیت این کشور آغاز به کار کرد . این همایش بررسی سه محور محبت خدا، محبت رسول الله و محبت مردم از نظر قرآن کریم را در دستور کار خود دارد . در این همایش مسئله دعوت دین اسلام به محبت، نیکی و احسان کردن به دیگران مورد بررسی قرار گرفته و مقالاتی نیز در این زمینه ها ارائه می شود .

مؤسسه اندیشه اسلامی آل البیت اردن در سال 1980 به منظور بررسی مسائل اسلامی بر اساس همه مذاهب اسلامی تأسیس شده است. این همایش سه روزه فردا پنجشنبه 15 شهریور به پایان می رسد .

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo