شهید آوینی

 

 جنگ 33 روزه رويارويي لبنان با قدرت‌هاي نظامي جهان بود

نماينده جنبش حزب الله در جمهوري اسلامي ايران گفت: جنگ 33 روزه لبنان و رژيم اشغالگر قدس همانند جنگ تمامي دنيا مقابل جنبش مقاومت حزب الله لبنان بود.

محمدعبدالله صفي الدين، پيش ازظهر امروز در همايش بزرگداشت مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه در اصفهان افزود: امريكا جنگ 33روزه اسرائيل عليه لبنان را طراحي كرد و اسرائيل نيز در ميان حمايت هاي بي دريغ اتحاديه اروپا و حتي برخي از كشورهاي اسلامي آن را به نمايش گذارد اما سرانجام اين جنگ، چيزي جز شكست براي امريكا، اسرائيل و جامعه جهاني به همراه نداشت.

وي پيروزي جنبش حزب الله لبنان در جنگ با رژيم اشغالگر قدس را يكي از سه رويداد مهم يكصد سال اخير جهان اسلام برشمرد و اظهار داشت: پيروزي حزب الله لبنان در مقابل تجاوز اسرائيل، پس از تشكيل انتفاضه فلسطين و پيروزي انقلاب اسلامي ايران، مهمترين رويداد جهان اسلام طي يكصد سال اخير به حساب مي آيد.

نماينده جنبش حزب الله در جمهوري اسلامي ايران علت اصلي موفقيت حزب الله در جنگ با اسرائيل را اطاعت جوانان لبنان از ولي امر مسلمين و اداي تكليف شرعي دانست و تصريح كرد: بسياري از جوانان، مردان و زنان لبناني، ايستادگي و مقاومت در برابر ارتش بي رحم و غاصب اسرائيل را نوعي تكليف براي خود تلقي كردند و با نهايت قدرت در مقابل حملات و تهاجم گسترده اين ارتش خونخوار ايستادگي و مقاومت نمودند.
وي جنگ ميان حزب الله لبنان و اسرائيل را يكي از عجيب ترين جنگ هاي تمامي دوران تاريخ برشمرد و ادامه داد: اسرائيل با تمامي توان و نيروي خود در مقابل جوانان و شيعيان لبنان به مبارزه پرداخته بود و حتي در بازه زماني خاصي از جنگ، نسبت به استفاده از پيشرفته ترين و ناشناخته ترين سلاح هاي جنگي اقدام كرد اما با كمك و ياري پروردگار متعال، حزب الله لبنان موفق شد اسرائيل را در لبنان زمينگير كند.

صفي الدين حمايت مردم لبنان از حزب الله را عامل ديگري در پيروزي حزب‌الله برشمرد و تاكيد كرد: مردم لبنان از مسلمانان گرفته تا مسيحيان در مقابل تهاجم رژيم غاصب صهيونيستي ايستادگي كردند و با تمام وجود از جان و مال و خانواده خود به منظور دفاع از لبنان گذشتند.
وي هدف رژيم صهيونيستي و امريكا از طراحي و اجراي جنگ 33روزه لبنان و اسرائيل را نابودي و از بين بردن شيعيان عنوان كرد و گفت: بيش از هشتاد درصد از مواضع و مناطق شيعه نشين جنوب لبنان در هجوم اسرائيل ويران شد و همين امر نيز نشان دهنده آن است كه اسرائيل هدفي جز نابودي شيعيان را دنبال نمي كند.

نماينده جنبش حزب الله در جمهوري اسلامي ايران پيروزي حزب الله لبنان در اين جنگ را عاملي سرنوشت ساز براي جهان اسلام خواند و افزود: ماموريت رژيم صهيونيستي ايجاد رعب و وحشت در جهان اسلام بود اما به نتيجه دلخواه خود نرسيد و اكنون هيچ دولت و حكومت اسلامي اسرائيل را تهديدي جدي به حساب نمي آورد.
وي اظهار داشت: هم اكنون اسرائيل به مانند مرده اي است كه با اكسيژن و كمك هاي امريكا و هم پيمانانش تنفس مي كند و اين امر نيز به معني آن است كه رژيم اشغالگر قدس هيچ اختيار و قدرتي از خويش نداشته و به كشورهاي غربي و حتي برخي از كشورهاي اسلامي وابسته شده است.

منبع : خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo