شهید آوینی

 

مقام معظم رهبری: امروز مرجعيت نجف، مرجعيتی بيدار و هوشيار است        

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ديدار با نخست وزير عراق در مشهد، خاطرنشان كردند: امروز مرجعيت نجف به ويژه آيت‌الله سيستانی مرجعيتی بيدار و هوشيار است و مواضع ايشان خدمت فراوانی به ملت و آينده عراق كرده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای عصر روز پنج‌شنبه در ديدار با «نوری مالكی»، نخست وزير عراق و هيأت همراه در مشهد، مرجعيت را يكی از نقاط برجسته و مهم عراق برشمردند.

ايشان در ادامه با تاكيد بر اين كه مهم‌ترين مشكل كنونی عراق، حضور اشغالگران در اين كشور است، تصريح كردند: جمهوری اسلامی ايران همواره خواستار عراقی مستقل و حكومتی مردمی در اين كشور بوده است و حكومت و دولت كنونی عراق را مصداق حكومت مردمی می‌داند و از آن به صورت كامل حمايت می‌كند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اظهار خرسندی از عزم و اراده مصمم نخست‌وزير عراق و مسؤولان اين كشور برای حل مشكلات و مقابله با تهديدها خاطرنشان كردند: كشور عراق در ميان كشورهای عربی از لحاظ ثروت‌های معنوی و انسانی كم‌نظير است و اهتمام دولت‌مردان اين كشور برای رساندن عراق به وضعيت طبيعی و استفاده از اين ثروت‌ها در جهت منافع مردم عراق كار بسيار بزرگی است.

ايشان لازمه اصلی فائق آمدن مسؤولان عراق بر مشكلات را اتحاد و همكاری همه اقوام و گروه‌ها دانستند و افزودند: اتحاد سنی و شيعه، عرب و كرد و ساير اقوام عراق يك فريضه و واجب است و همه بايد با محوريت دولت عراق با يكديگر همكاری و دولت نوری مالكی را تقويت كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تاكيد بر اين كه بزرگترين بلای كنونی در عراق حضور نظاميان آمريكايی و انگليسی است، خاطرنشان كردند: اشغالگران بگونه‌ای تبليغ می‌كنند كه اگر آنها خارج شوند، عراق نابود خواهد شد در حاليكه خروج اشغالگران باعث خواهد شد مسئولان عراقی با همه وجود وارد ميدان شوند و در جهت حل مشكلات گام بردارند.

رهبر انقلاب اسلامی پشت‌پرده مشكلات، مصائب و كشتار كنونی عراق را خوداشغالگران و يا كوتاهی آنان در انجام وظايفشان دانستند و افزودند: آمريكائی‌ها از طريق سفارت خود در بغداد و همچنين سرويس‌های جاسوسی خود و صهيونيست‌ها، در عراق دخالت نظامی، سياسی و امنيتی می‌كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش آمريكايی‌ها برای روی كار آمدن يك دولت و حكومت دست‌نشانده در عراق تصريح كردند: سياست آمريكايی‌ها در عراق قطعاً با شكست مواجه خواهد شد و پيروز نهايی اين ميدان مردم عراق و انسان‌های مؤمن، ميهن‌دوست و علاقه‌مند به مسائل عراق خواهند بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی آينده عراق را روشن خواندند و افزودند: جمهوری اسلامی ايران به آينده عراق بسيار خوشبين است و دشمنان ملت عراق روز به روز بيش از گذشته متحمل شكست خواهند شد.

در اين ديدار كه «داوودی» معاون اول رييس‌جمهور و «لاريجانی» دبير شورای امنيت ملی حضور داشتند، «نوری مالكی» نخست وزير عراق با ابراز خرسندی از ديدار با حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، آن را ديداری تاريخی برای خود و هيأت همراه خواند و از مواضع و حمايت‌های ملت و دولت ايران قدردانی كرد.

نخست‌وزير عراق با اشاره به مشكلات كنونی مردم اين كشور تأكيد كرد: با وجود همه اين مشكلات، مسؤولان عراقی مصمم به انجام وظايف خود و حل مشكلات هستند.

او با تأكيد بر اهتمام دولت عراق برای بهره‌مندی از همكاری همه گروه‌ها و اقوام مختلف اين كشور، افزود: عراق بايد استقلال و عزت خود را باز يابد و دولت برای رسيدن به اين هدف تلاش دارد عراق را به نقطه طبيعی بازگرداند و زمينه بهره‌مندی مردم از ثروت‌های مادی و معنوی اين كشور را فراهم كند.
 

منبع : خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo