شهید آوینی
 
اظهارات هتاكانه نامزد رياست‌جمهوری آمريكا در خصوص حمله به شهرهای مقدس مكه و مدينه 
سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان اظهارات نامزد رياست‌جمهوری آمريكا در خصوص حمله به شهرهای مقدس مكه و مدينه برای حفظ امنيت كشورش را به شدت محكوم كرد.

دكتر «سيدمحمدعلی حسينی»، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی، درباره‌ی سخنان يكی از نامزدهای رياست‌جمهوری آمريكا درخصوص حمله به اماكن مقدس مسلمانان از جمله مكه و مدينه برای در امان ماندن آمريكا از حملات هسته‌ای گفت: ما مشابه اين سخنان را از سوی يكی از مسئولين رژيم صهيونيستی درباره مكه، مدينه و مسجد‌الاقصی شنيده‌ايم كه نشان‌دهنده‌ی ماهيت فكری حاكم بر اين رژيم و كسانی كه متأثر از اين ماهيت افراطی هستند، بوده و اين قبيل سخنان به شدت محكوم است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره عكس‌العمل دستگاه ديپلماسی كشور در قبال فتوای علمای وهابی سعودی مبنی بر تخريب اماكن مقدس شيعه گفت: اين مسأله از زمانی كه مطرح شد، به انحای مختلف از سوی ايران مورد اعتراض قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سفير ايران در رياض، ملاقات‌هايی را در اين خصوص با مسئولين سعودی داشته، كه آْنها در همه اين ملاقات‌ها اين فتوا را محكوم كرد‌ه‌ و اعلام داشته‌اند كه اين فتواها با مواضع دولتمردان سعودی و شورای عالی قضايی و شورای فتوای اين كشور تعارض دارد.

حسينی تصريح كرد: مقام‌های سعودی همان‌گونه كه انفجار حرمين شريفين عسكرين (ع) را محكوم كردند، اهانت به مقدسات شيعه و سنی را در هر جا و هر زمانی محكوم كرده و «اين پديده را يك پديده‌ی صهيونيستی» می‌دانند.

وی درباره قرارداد تسليحاتی آمريكا با برخی از كشورهای عربی توضيح داد: ما تقويت كشورهای منطقه خليج فارس و دولت‌های دوست و همسايه را تقويت خود می‌دانيم، البته آمريكا با اعلام مواضع خود، سعی كرد در منطقه نگرانی ايجاد كند و بدين وسيله روابط حسنه بين كشورهای منطقه را مورد هدف قرار داده و مخدوش كند.

سخنگوی وزارت خارجه تاكيد كرد: آمريكا در اين موارد امنيت رژيم صهيونيستی را در اولويت قرار داده است. ولی هرگز موفق نخواهد شد و روابط ما با كشورهای همسايه عميق و ديرينه است و مستحكم ادامه خواهد داشت.

حسينی در ادامه نشست خبری خود، مخالفت اتحاديه اروپا با مصوبه كنگره آمريكا در تشديد تحريم‌ها عليه جمهوری اسلامی را نشان‌دهنده‌ی اعلام نظری مبتنی بر واقع‌گرايی و منطق‌گرايی بيشتر عنوان كرد و افزود: جمهوری اسلامی ايران همواره بر اين موضوع تأكيد داشته كه،‌ تحريم‌ها نمی‌تواند ملت و كشوری را از حقوق قطعی خود عقب بنشاند و بارها مطرح شد كه خسارت‌ها و تبعات ناشی از تحريم‌ها متوجه كشورهايی خواهد شد كه در آن تحريم شركت كنند؛ آن هم تحريم عليه كشور برزگ و قدرتمندی مانند ايران.
سخنگوی وزارت امور خارجه، ديدگاه اتحاديه اروپا را مبتنی بر واقعيات و حقايق منطقه دانست و اظهار اميدواری كرد، كشورهای اروپايی اين روند خود را ادامه دهند و مانع از حاكميت سياست‌های يك‌جانبه‌گرايانه آمريكا در منطقه و ساير مناطق جهان شوند.

حسينی در آغاز نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به 17 مرداد؛ روز خبرنگار، اين ايام را ياد‌آور خاطره شهادت مظلومانه تعدادی از ديپلمات‌ها و خبرنگار جمهوری اسلامی در سركنسول‌گری ايران در مزار شريف افغانستان بيان كرد.

وی اظهار داشت: 9 سال پيش در چنين ايامی كه تعدادی از ديپلمات‌ها و نمايندگان وظيفه‌شناس كشورمان در سركنسول‌گری ايران در مزار شريف در حال انجام وظايف خود بودند، بر خلاف تمامی اصول ديپلماتيك و قوانين و مقررات بين‌المللی مورد هجوم عوامل بيگانه قرار گرفتند و بی‌رحمانه به شهادت رسيدند و با خون خود بار ديگر مظلوميت انقلاب اسلامی و تفكر تروريستی و قانون‌شكن دشمنان را تأئيد كردند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo