شهید آوینی

 

برگزاری كارگاه‌های «قصص‌القرآن» در طرح ميثاق مسجدالنبی شهرک قدس

كلاس‌های «قصص القرآن» از جمله برنامه‌هايی است كه درطرح تابستانی«ميثاق» در مسجدالنبی برای كودكان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

مربی كارگاه‌های قصص‌القرآن «مسجد النبی»  درباره‌ی نحوه‌ی برگزاری اين كلاس‌ها گفت: در كلاس‌های قصص‌القرآن با توجه به گروه سنی كودكان تلاش شده كه قصه‌های ساده كه درك آن برای كودكان آسان‌تر و ملموس‌تر است، برگزيده و بازگو شود.

ایشان با اشاره به شيوه‌ی داستان‌پردازی در اين كارگاه‌ها عنوان كرد: در اين كارگاه‌ها پيش از تشكيل كلاس، متن داستان مورد نظر در اختيار مادران قرار می‌گيرد تا در خانه با كودكان خود مرور كنند و اين امر سبب می‌شود كه كودك از پيش با آن قصه‌ی قرآنی آشنايی مختصری پيدا كند.

خانم جار درباره‌ی نحوه‌ی آموزش اين قصص افزود: هم‌زمان با تعريف قصه به تصويرسازی آن داستان پرداخته می‌شود تا داستان در ذهن كودك بهتر باقی بماند.

وی درباره‌ی موضوع قصه‌ها تصريح كرد: اين قصه‌ها داستان زندگی پيامبران است كه در انتخاب آنان نكاتی در نظر گرفته شده است؛ برای مثال داستان‌هايی انتخاب شده‌اند كه در صرف زمان 10 تا 20 دقيقه تمام شود يا اين‌كه داستان‌هايی كه كودكان با آن‌ها از پيش آشنايی داشته و علاقه‌مند به شنيدن آن‌ها هستند، بيان شود.

خانم جار در پايان هدف اين كارگاه‌ها را در مرحله‌ی نخست ايجاد انگيزه و شور نشاط كافی در كودكان و در مرحله‌ی دوم تشويق آنان دانست.

كارگاه‌های قصص‌القرآن در مسجدالنبی واقع در شهرك قدس، فاز يك خيابان ايران‌زمين، خيابان كتان، كوچه‌ی قدس برگزار می‌شود.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo