شهید آوینی

 

دهمین نشست کمیته گسترش فرهنگ «حجاب و عفاف» در اراک برگزار شد

دهمین نشست کمیته گسترش فرهنگ «حجاب و عفاف» روز گذشته دوم مردادماد در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، معاون فرهنگی، هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این نشست گفت: استکبار جهانی زمانی که برای خدشه‌دار کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از راه‌های سیاسی و اقتصادی ناامید شد، به فرهنگ این جامعه روی آورد که در این راستا زنان جامعه باید با هوشیاری و آگاهی، مانع از تحقق اهداف پلید دشمن و مانع از شکستن حریم عفت و حجاب شوند.

سیاه‌پوش با بیان اینکه حقوق و اصالت زن را باید به یاد زنان جامعه اسلامی آورد، خاطرنشان کرد: فعالیت در حوزه فرهنگی آسان نیست ولی نباید اجازه داد تا دشمن برای ما برنامه‌ریزی کند.

در ادامه این جلسه مشاور رییس سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی در امور بانوان گفت: دشمن زمانی که از اشغال مرزها ناامید شد به اغفال مغزها روی آورد و به نام آزادی و فاصله بین زن و حجاب، پوشش زنان غربی را در بین زنان جامعه اسلامی رواج داد.

«راحمه رجایی» حجاب را فریضه‌ای عبادی، عرفانی دانست و افزود: پوشش، نماد شخصیت، فرهنگ و اصالت و نماد حرکت‌های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش و پرورش در دو بعد محتوایی و غالب و اجرای آن در مناطق 15 گانه استان به نهادینه کردن فرهنگ حجاب در بین دانش‌آموزان می‌پردازند.

وی در ادامه مدل‌های لباس مدارس دخترانه در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را که از سوی این سازمان و همکاری طراحان دوخت لباس تهیه شده بود، ارایه داد.

در ادامه هر یک از نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو کمیته حجاب و عفاف استان، به بیان عملکرد آن دستگاه در خصوص اشاعه فرهنگ حجاب پرداختند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo