شهید آوینی
 
جلد دوم ترجمه‌ی فارسی تفسير قرآن «صافی» منتشر می‌شود


 جلد دوم ترجمه‌ی فارسی «تفسير قرآن صافی» اثر ملافيض كاشانی زير نظر «عبدالرحيم عقيقی بخشايشی» تا ماه مبارك رمضان منتشر می‌شود.

«عبدالرحيم عقيقی بخشايشی» دين‌پژوه و سرپرست طرح ترجمه‌ی فارسی تفسير صافی اثر ملافيض كاشانی  با توضيحاتی درباره‌ی نحوه‌ی ترجمه‌ی اين تفسير گفت: جلد نخست ترجمه‌ی تفسير صافی با زبان ادبی از سوره‌ی حمد تا سوره‌ی آل‌عمران را شامل می‌شد و جلد دوم از سوره‌ی آل عمران تا سوره‌ی اعراف است.

وی افزود: اين تفسير شريف بر اساس روايات پيشوايان معصوم(ع) به عربی تأليف و تحرير شده و از ديرباز مورد توجه علما و دانشمندان قرآن‌پژوه قرار داشته است؛ به همين دليل متن اين تفسير بارها و بارها در ايران، عراق و پاكستان به چاپ رسيده است.

سرپرست طرح ترجمه‌ی تفسير صافی تصريح كرد: اين تفسير اخيراً از سوی دارالكتب االاسلاميه در هفت جلد با تحقيق و استخراج منابع، چاپ شده است و گروه عالی تفسير حوزه‌ی علميه‌ی قم در حال حاضر مشغول ترجمه‌ی 6 جلد از اين مجموعه به فارسی هستند.

وی در پايان با اشاره به ويژگی اين تفسير تصريح كرد: ترجمه‌ی اين تفسير در 12 بند، مطابق شيوه‌ی تفسير است و علاوه بر زبان ادبی در متن تفسير، معلومات قرآنی نيز در جای‌جای آن افزوده شده است.

وی در پايان گفت: جلد نخست اين مجموعه توسط انتشارات نويد اسلام قم سال گذشته منتشر شده است و جلد دوم تا ماه آينده ترجمه و منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایرانی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo