شهید آوینی

 

هشدار جنبش ملی مسلمانان فلسطین در تعرض به مسجدالاقصی
جنبش ملی مسلمانان فلسطین نسبت به خطر تعرض به مسجدالاقصی هشدار داد و اظهار داشت که پلیس اسرائیل اشغالگر، سعی در سیطره تدریجی مسجدالاقصی این مکان مقدس تاریخی دارد.

جنبش ملی مسلمانان فلسطین طی اقدامات اشغالگران اسرائیلی بیانیه ای صادر و در پی آن اعلام کرد که طرحهای خصمانه و ستیزه جویانه ای از سوی اسرائیل در حال انجام است که منجر به نابودی مسجدالاقصی خواهد شد.

دکتر رمضان طنبوره نماینده عالی رتبه جنبش ملی مسلمانان فلسطین خواستار شد تا موانعی که اسرائیل برای ادای نماز در مسجدالاقصی در قدس و در شهرهای دیگر به وجود آورده است را از بین ببرد، چرا که معتقد است تمام مسئولیت تعرض به مسجدالاقصی به عهده حکومت اشغالگر اسرائیل است.

دکتر طنبوره از کشورهای اسلامی و عربی خواست تا بر مسجدالاقصی نگهبانی کرده، آن را از تعرضات حفظ کنند و نسبت به تلاشهای اسرائیل برای دشمنی با مسجدالاقصی که فزونی یافته و به شکل حمله یا با حفریات مستمر زیر طبقات تحتانی انجام می دهد، واکنشهای لازم را داشته باشند.  

صهیونیستها از سال 1996 از درهای بزرگ طرف غربی مسجدالاقصی استفاده کرده و مجموعه اقداماتی را به نام حفاری انجام داده اند که اکنون منجر به ساخت مخفیانه یک کنیسه، موزه و مزار یهودیان شده است .

طی فیلمی که از این حفاریها به دست آمده ساخت اماکن مذکور در سمت غربی مسجدالاقصی نزدیک تأسیسات برقی انجام شده که از قبه مسجد الاقصی 96 متر فاصله دارد.

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo