شهید آوینی
 
برگزاری نهمين دوره مسابقات بزرگ «تأليف كتاب نماز» در كشور

نهمين دوره مسابقات بزرگ «تأليف كتاب نماز» تا 20 آبان‌ماه سال جاری به‌همت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر كانون‌های فرهنگی هنری مساجد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد اقامه نماز و سازمان صداوسيما در كشور برگزار مي‌شود.

اين مسابقه با هدف تعميق باورهای دينی و تصوير هويت اسلامی در پرتو كلمات در قالب دو بخش «شعر، ادب و داستان» و «پژوهش و تأليف» از اوايل خرداد‌ماه ويژه جوانان در حال برگزاری است.

محورهاي نهمين دوره مسابقات بزرگ «تأليف كتاب نماز»

همچنين 18 موضوع پيشنهادی در اين دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است كه از جمله آنها مي‌توان به سيره عبادی پيامبر اكرم (ص)، نماز در آيينه روايات نبوی، پيامبر (ص) در قرآن مجيد، آداب نماز از بيان پيامبر (ص)، پيامبر اسلام(ص) وجوانان، پيامبر اسلام(ص) و مسجد اشاره كرد.

تشريع نماز در اسلام، پيامبر(ص) در محراب عبادت، نماز ميراث انبياء الهی، زيباترين نمازگزار، نماز هديه الهی، نماز نور چشم پيامبر (ص)، راز و نياز شبانه، اگر با پيامبر (ص) بوديم، اولين و آخرين نماز پيامبر، نماز عشق پيامبر(ص) و پيامبر(ص) عشق من و مسجد پايگاه عبادت و تربيت از ديگر موضوعات پيشنهادی در اين دوره از مسابقات تأليف كتاب نماز است.

دانش آموزان، دانشجويان و طلاب حوزه‌های علميه و علاقه‌مندانی كه حداقل 15 و حداكثر 29 سال دارند، مي‌توانند در اين مسابقه شركت كنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين «احسانی» رئيس ستاد اقامه نماز استان قم ضمن اعلام اين خبر برپايی اين مسابقه را به‌منظور غني‌سازی اوقات فراغت جوانان بسيار مفيد دانست و گفت: جوانان قمی علاقه مند به شركت در اين مسابقه جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به ستاد اقامه نماز قم مراجعه كنند و يا با شماره 7732053 تماس بگيرند.

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo