شهید آوینی
 
توزيع بيش از هزاران نسخه قرآن در سراسر جهان

وزارت اوقاف و امور اسلامی عربستان سعودی از توزيع 277 هزار و 312 نسخه قرآن به 34 زبان زنده دنيا در مراكز و سارمانهای داخل و خارج كشور خبر داد.

به نقل از روزنامه«الجزيره»، «ملك عبدالله بن عبد العزيز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی طی دستوری از وزارت اوقاف و امور اسلامی خواست تا 277 هزار و 312 نسخه قرآن را كه به 34 زبان زنده دنيا ترجمه شده است، در مراكز ، سازمانها، كنسولگری هاو سفارتخانه ها، موسسه ها و هيات های اسلامی داخل و خارج كشور توزيع كنند.

«معالی»، وزير اوقاف و امور اسلامی عربستان درباره نحوه توزيع نسخه های قرآن كريم گفت: اين نسخه‌ها قرار است به شورای اعلای امور خانواده در شارجه، مركز اصلاح مسلمانان هندی در ابوظبی، انجمن ميراث اسلامی در كويت، مدرسه حفظ قرآن كريم در تبسه الجزاير، مركز اسلامی در ياوندی كامرون، بعثه تبليغات اسلامی در هند، مراكز اسلامی در روسيه، انجمن جوانان اسلام در سيرالئون، مدرسه اسلامی تهذيب در گابون، موسسه اسلامی در كنيا، جنبش «تبليغ اسلام» در توگو، موسسه خيريه غنا اعطاء شود.

معالی در ادامه خاطر نشان كرد: تعدادی ديگر از نسخهای قرآن به كنسولگری ها و سفارتخانهای عربستان در كشورهای واشنگتن، آنكارا، برزيل، كوپنهاك، كابل، نيامی، مانيل، كلمبو، دبی، الجزاير، اوگاندا، اسكندريه، ابوظبی و مالزی داده می شود.

همچنين به دفاتر و مراكز وابسته به وزارتخانهای وزارت امور اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و وزارت بهداشت در خارج از كشور و به مراكز و انجمن های داخل كشور توزيع می شود.

وی با اشاره به توجه فراوان امير عربستان نسبت به قرآن كريم اظهار داشت: امير عبدالله در فرمايش خود درباره تجهيز كردن مراكز و سازمانهای داخل و خارج از كشور به قرآن كريم تاكيد فراوان داشته اند تا مسئولان با تاسی به قرآن بتوانند تعاليم و مضامين آن را به طور صحيح در جهان تشريح كنند.

شايان ذكر است كه تاكنون قرآن به 34 زبان دنيا از جمله آلمانی، فيليپنی، فارسی، پرتغالی، تايلندی، روسی، ويتنامی، اردويی، تاميلی، انگليسی، اسپانيايی، آلبانی، چنينی، ايروانی، هوسو يی، يونانی، كره ايی،بوسنيايی، كشميری، فرانسوی، قزاقی، مقدونی، ايغوری، ملبورنی و تركی و ... ترجمه شده است.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo