شهید آوینی

 
کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اواخر مرداد برگزار می شود
نوزدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که هر سال همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) برگزار می شد، امسال به دلیل تقارن با کنفرانس بین المللی قدس، در ایام عید مبعث برگزار خواهد شد .

نوزدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امسال با موضوع  " مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی ، حقوق، وظایف ، مشکلات و راهکارها" برگزار خواهد شد .

کنفرانس فوق با سومین همایش بین المللی " قدس و حمایت از حقوق فلسطین" و به دلیل شرایط حساس فعلی جهان اسلام، این همایش به جای 24 تا 27 فروردین، 29 تا 31 مرداد ماه (25 تا 27 رجب) که برابر با مبعث رسول اکرم است، برگزار می شود.

با توجه به اینکه یک سوم مسلمانان جزو اقلیتهای دینی بوده و در کشورهای غیر مسلمان زندگی می کنند، حقوق و وظایف ، مشکلات و راهکارهای حل آن ، تعامل و نقش مسلمانان در نقاط مختلف جهان اسلام از جمله محورهائی است که در نوزدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به آنها پرداخته خواهد شد .

بیداری اسلامی، چشم اندازهای آینده و هدایت آن عنوان کنفرانس هفدهم و استراتژی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کنفرانس هجدهم وحدت اسلامی بوده است .

کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی هر سال همزمان با ولادت حضرت محمد(ص) به مدت سه روز از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با شرکت دهها اندیشمند از کشورهای مختلف برگزار می شود که امسال به دلیل تقارن آن با کنفرانس بین المللی قدس، با تأخیر و در ایام مبعث پیامبر اعظم(ص) برگزار خواهد شد .

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo