شهید آوینی
 
همایش علمی" اندیشه های قرآنی امام خمینی(ره)" برگزار می شود
با هدف بررسی آراء ، اندیشه ها و نظرات امام راحل، همایش علمی " اندیشه های قرآنی امام خمینی (ره)، 6 بهمن ماه امسال در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر" ، همایش فوق در چهار محور اصلی طراحی شده است . تفسیر، علوم قرآن، مبانی قرآنی و معارف و جلوه های قرآن ، چهار محور فوق اعلام شده است .

در بخش "تفسیر"، موضوعاتی از قبیل چیستی تفسیر قرآن، بررسی تفسیر عرفانی قرآن، بررسی روش تفسیر علمی قرآن، کاربرد واژه شناسی در تفسیر قرآن و روش شناسی امام خمینی (ره) در برداشت از قرآن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در بخش "علوم قرآن" نیز مباحثی چون نسخ قرآن از دیدگاه امام و دیگران، محکم و متشابه از دیدگاه امام و دیگران و قرآن و مستشرقان بررسی خواهد شد .

مبانی قرآنی انقلاب اسلامی، مبانی قرآنی ظلم ستیزی، مبانی قرآنی سیاست، نقش آیات در مبانی اصولی امام، ارتباط قرآن و اهل بیت (ع)، نقش آیات در احکام حکومتی امام، رابطه قرآن و سنت و مبانی قرآنی وحدت نیز از جمله محورهای پیش بینی شده برای بخش " مبانی قرآنی" همایش فوق اعلام شده است .

در بخش" معارف و جلوه‌های قرآن" نیز مواردی چون نقش امام در ترویج فعالیتهای قرآنی، نقش قرآن در جامعه، رفتارهای قرآنی امام با دیگران، اخلاق در قرآن و معارف قرآن در دیوان شعر امام قرار گرفته است .

همایش علمی اندیشه های امام خمنینی (ره)، از سوی  اداره ساماندهی مطالعات و تحقیقات معاونت پژوهش مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد .

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo