شهید آوینی
 
همایش "معنویت و علم در دنیای مدرن" برگزار می شود
دالایی لاما رهبر معنوی بودایی های تبت چهارشنبه 30 شهریور ماه در همایش هیوستون تگزاس با عنوان "معنویت و علم در دنیای مدرن" به عنوان سخنران اصلی، صحبت خواهد کرد .

 این همایش با هدف آموزش و ارائه نمونه ارتباط میان علم و معنویت برگزار می شود. همایش معنویت و علم در دنیای مدرن متفکران بسیاری درباره معنویت و علم و ارتباط این دو مقوله با یکدیگر گردهم جمع می کند.

دکتر "گیل گراس"، کارشناس و رئیس این همایش گفت: فکر می کنم فراهم کردن سکویی برای جهان در راستای آموزش ارتباط میان علم و معنویت حائز اهمیت است.

در دنیای امروز معنویت به یک شیوه زندگی همانند سبک غذا خوردن و لباس پوشیدن تبدیل شده است. ستاره های هالیوود به فرقه ها و آیینهای همچون کابالا، بودیسم ، ساینتولوژی روی آورده اند اما اندک توجهی به مقوله معنوی و ارتباط آن با علم داده شده است. معنویت را می توان به عنوان آموزه فلسفی که همه حقایت معنوی بوده نه مادی تعریف کرد. علم نیز دانشی است که به واسطه مطالعه جهان فیزیکی حاصل می شود. معنویت بر ماهیت وجود تمرکز دارد در حالیکه علم اعتبار این ماهیت را می سنجد.

این همایش از سوی سازمان بودجه تبت که یک سازمان مستقل است حمایت می شود. سازمان فوق در راستای بهبود زندگی و حفظ هویت فرهنگی ، دینی و ملی تبتیها فعالیت می کند.

دکتر پل چاو، برنده جایزه نوبل، استاد فیزیک دانشگاه هیوستون و رئیس دانشگاه علم و تکنولوژی هنگ کنگ؛ برایان گرین، نویسنده کتاب جهان زیبا؛ دین ارنیش، رئیس اسبق ؤمستقل تحقیقاتی طب پیشگیری در کالیفرنیا بعنوان سخنرانان این همایش معرفی شده اند .

دالایی لاما برنده جایزه صلح نوبل 1986 و رهبر معنوی بودایی های تبت نیز سخنران اصلی این همایش محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo