شهید آوینی
  
مسلمانان استرالیا تروریسم را محکوم کردند
مسلمانان استرالیایی روز یکشنبه 20 شهریور ماه ضمن محکوم کردن حملات تروریستی یازدهم سپتامبر ، چنین اقداماتی را عاملی برای ایجاد وحشت و هراس میان اقلیت مسلمان اعلام کرده و متعهد شدند به جامعه ای که در آن زندگی می کنند وفادار بمانند.

"کثیر تراد" ، رئیس انجمن اسلامی دوستی استرالیا در نشست امنیت و هماهنگی ملی در دانشگاه سیندی گفت: تروریستها با تحریف اسلام، آزادی و نحوی زندگی ما را به یغما بردند.

رهبران مسلمان استرالیا در این نشست به یاد قربانیان حملات تروریستی یازدهم سپتامبر نیویورک و واشنگتن یک دقیقه سکوت کردند.

مسلمانان استرالیا 300 هزار نفر برآورد شده اند که این تعداد 5/1 درصد جمیعت 20 میلیونی این کشور را تشکیل می دهد.شرکت کنندگان دراین نشست، تأکید کردند باید یک خط جدا کننده میان مسلمانان مطیع قانون و افرادی که قانون را در نضص اصول مسلم اسلام می دانند وجود داشته باشد.

تردا گفت: من فردی نیستم که اقدامات وحشت آمیز انجام دهم کودکانم نیز از چنین افرادی نیستند؛ امیدها و اهداف ما نیز همانند دیگر افرادی است که با آنها در یک جامعه زندگی می کنیم.

آسوشیتدپرس استرالیا گزارش داد: علی رود، قائم مقام شورای اسلامی نیوساوت ولز موضع گیری مشابهی را ابراز کرد و گفت: ما تروریست نیستیم و آنها نیز مانند ما نیستند.

وی افزود: ملتهای آزاد باید از خود دفاع کنند ، ما نیز در مساجد خود برای صلح دعا می کنیم تا هر آنچه مخالف اسلام است از بین برود.

این در شرایطی است که رهبران مسلمان اقدامات ضد ترور این کشور را مورد انتقاد قرار دادند و اظهار داشتند این اقدامات به هیستری ضد مسلمانان دامن می زند.

جان هاوارد روز پنچشنبه 17 شهریور ماه قوانین ضد ترور جدیدی را اعلام کرد که براساس آن پلیس می تواند مظنونین را بیش از 14 روز بدون اتهام بازداشت کند.

نخست وزیر استرالیا از حق دولت خود مبنی بر فرستاندن جاسوس به مساجد، مدارس اسلامی برای مبارزه با تروریسم دفاع کرده است.

"کریس الیسون" وزیر دادگستری فدرال این کشور ماده ای را پیشنهاد که کرده است که مقامات امنیتی بتوانند امامان جماعت را که در نوشته ها و موعظات خود به خشونت اشاره می کنند مورد تعقیب و پیگرد قرار دهند.

مسلمانان استرالیا اظهار داشتند: چنین اقدامات امنیتی فضای وحشت و هراس میان اقلیت مسلمان در این کشور ایجاد می کند.

منبع:خبرگزاري مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo