شهید آوینی
 
آمار کتابهای منتشره پیرامون اهل بیت (ع) در سال گذشته

آمار کتابهای منتشر شده پیرامون اهل بیت (ع) در داخل کشور از سوی دبیرخانه کتاب سال ولایت اعلام شد.

حجت الاسلام معراجی با اعلام این خبر افزود : درمرحله اول بررسی کتابهای منتشره درسال 1383 پیرامون موضوع اهل بیت (ع) بیش از975 عنوان کتاب بررسی شد. این تعداد کتاب بر اساس آمار رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فراخوان این دبیرخانه و پیگیری های مختلف صورت گرفته است.

وی افزود: پس ازبررسی اولیه هیات داوران تعداد300 عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافتند ، مرحله دوم نیزهیات داوران به منظوربررسی دقیق وکارشناسانه ، نزدیک به 95 عنوان کتاب را به مرحله سوم داوری ارجاع دادند.

معراجی درتشریح روند داوری نهایی کتابها در دبیرخانه کتاب سال ولایت گفت: در سومین مرحله داوری که اهمیت خاصی دارد، مجربترین داوران عرصه تالیف، تحقیق ، تصحیح و ترجمه با دقت نظر خاصی به بررسی کتابها و اعلام نظر خود پرداختند.

حجت الاسلام معراجی با اشاره به بخش ویژه هفتمین دوره کتاب سال ولایت که به امام سجاد(ع) اختصاص یافته است ، گفت : براساس برنامه های ازپیش تعیین شده هفتمین دوره کتاب سال ولایت به آثارمنتشره پس ازانقلاب پیرامون امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه اختصاص یافته است. براین اساس همه آثاردراین زمینه جمع آوری شد که تعداد آنها بیش از 205 عنوان می باشد.

وی افزود : در بین آثار مربوط به صحیفه سجادیه ترجمه ها و شروحی به چشم می خورد که ترجمه صحیفه سجادیه به زبانهای مختلف از جمله آنها می باشد.

مسئول دبیرخانه کتاب سال ولایت گفت: انشاءالله در روز برگزاری هفتمین دوره کتاب سال ولایت نتیجه نهایی  داوری کتابها در دو مقطع برگزیده و تشویقی اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است هفتمین دوره کتاب سال ولایت با حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با ولادت حضرت زهرا در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo