شهید آوینی
 
اعلام فراخوان دومین همایش سراسری آئین‌‌های عاشورایی

اداره كل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین همایش آئین‌های عاشورایی را امسال همزمان با ماه محرم در بخش‌های مختلف برگزار مي‌كند.

اداره كل هنرهای نمایشی اعلام كرد كه از مشاركت نهادها و سازمان‌های فرهنگی و هنری جهت برگزاری این همایش استقبال مي‌كند.

بخش‌های اصلی این همایش عبارتند از : الف - تئاتر صحنه‌ای ب- آئین‌های نمایشی و ج- تعزیه.

اداره كل هنرهای نمایشی در عین حال شرایط و مقررات این همایش را نیز به شرح زیر اعلام كرد:
1- ضروری است آثار متقاضی جهت شركت در بخش‌های مختلف و عناوین یاد شده متاثر از حادثه عاشورا و یا اقتباس و برداشتی از این واقعه عظیم باشد.
2- نوآوری ، ابتكار و تلاش خلاق هنرمندان در حوزه فرهنگ عاشورایی، به گونه‌ای كه منطبق با جوهره معنوی و روح قدسی این جریان فرهنگی باشد در اولویت‌ قرار دارد.
3- متقاضیان بخش‌های تعزیه و آیین‌های نمایشی مربوط با عاشورا و هر گونه مناسك متعلق و مشتق از این واقعه باید فیلم آثار خود را در مهلت تعیین شده به دبیرخانه‌ همایش ارسال كنند، ضروری است نمونه‌های تصویری آثار ارسالی در نسخه VHSو با CD با كیفیت مطلوب تهیه شده باشد.
4- آثار ارسالی در هر بخش پس از گزینش اولیه مورد ارزیابی هئیت انتخاب قرار مي‌گیرد.

آخرین مهلت ارسال متون نمایشی (تئاتر صحنه‌ای) 31 شهریور ماه سال جاری و اعلام اسامی نمایشنامه‌های پذیرفته شده ( تئاتر صحنه‌ای) نیز 15 مهر ماه سال جاری خواهد بود. این در حالی است كه‌ آغاز بازبینی (تئاتر صحنه‌ای) 15 آذر ماه است و آخرین مهلت ارسال فیلم‌های مربوط به آئین‌های نمایشی و مجالس تعزینه نیز همین تاریخ است.

اداره كل هنرهای نمایشی در عین حال افزود: اعلام اسامی آثار برگزیده در بخش‌های مختلف ( تئاتر- آئین‌های نمایشی- تعزیه)10 دی ماه و زمان برگزاری همایش نیز 16 تا 21 بهمن ماه خواهد بود.

قابل ذكر است كه كمك هزینه و جوایز این همایش بدین شرح اعلام شده است، به كلیه آثار شركت كننده در همایش مبلغ 6 تا 10 میلیون ریال كمك هزینه اهدا مي‌شود- ستاد برگزاری در بخش‌های ذیل لوح،‌تندیس همایش و هدایایی ارزنده اهدا مي‌كند: الف- تئاتر صحنه‌ای : گروه‌های برگزیده اول تا سوم ،ب - آئین‌های نمایشی: گروه‌های برگزیده اول تا سوم ، ج- برگزیدگان تعزیه و د- هنرمندان برتر در بخش های همایش.

اداره كل هنرهای نمایش ضمن چاپ و انتشار متون نمایشی منتخب ، نمایش‌های برگزیده همایش را جهت اجرای عمومی مورد حمایت خود قرار مي‌دهد.

گفتنی است: دبیرخانه همایش در تهران، چهار راه ولی عصر(عج)‌مجموعه تئاتر شهر واقع است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo