شهید آوینی
 
پرده  بردارى از يادمان شهيد بهشتى

طرح يادمان شهيد آيت الله بهشتى، در مراسمى در آستانه سالروز واقعه هفتم تير در خيابان شريعتى ابتداى خيابان شهيد بهشتى به بهره بردارى رسيد.

اين يادمان در قالب سازه اى تصويرى در تقاطع خيابان شريعتى و دكتر بهشتى احداث شده است.معاون خدمات شهرى شهردارى تهران در جمع خبرنگاران، بزرگداشت شهدا را از سرمايه هاى گرانقدر نظام اسلامى و از جمله وظايف مديريت شهرى دانست و بر ضرورت نصب تصاوير شهدا در نقاط مختلف شهر تاكيد كرد.

محمد محمدى زاده افزود: در گذشته تصاوير شهدا به صورت نقاشى ديوارى در شهر تهران ترسيم مى شد كه اين نقاشى ها به لحاظ كيفيت و سطح فناورى چندان مناسب نبود كه بر اثر سرما و گرما كيفيت خود را از دست مى داد.

به گفته وى، براساس تصميم هيات مديره سازمان زيباسازى شهر تهران، از اين پس تصاوير شهدا روى سازه هاى مستحكم و صفحات فلزى با طراحى ديجيتالى و رايانه اى ترسيم خواهد شد.

وى افزود: اين صفحات با كيفيت و با دوام و از نظر رنگ واضح است، ضمن آنكه اگر قطعات آن دچار نقص شود، مى توان آن را تعويض كرد.

محمدى زاده به فعاليت شهردارى براى مهيا كردن ۱۰ عدد از تصاوير شهدا براى نصب در نقاط مختلف تهران اشاره و خاطر نشان كرد: تصاوير شهيدان بزرگوار انقلاب از جمله شهيد متوسليان و شهيد همت به زودى در تهران نصب خواهد شد.

وى در پايان هزينه نصب هر يك از اين تابلوها را ۱۵۰ ميليون ريال عنوان كرد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo