شهید آوینی
 
مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز عروج ملکوتی عارف مجاهد،دکتر مصطفی چمران به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس،ستاد کل نیروهای مسلح،سازمان فرهنگی هنری شهرداری،وزارت دفاع و بنیاد فرهنگی چمران عصر امروز در حسینیه ارشاد برگزار شد.

مراسم سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران عصر امروز با حضور فرماندهان ارتش و سپاه ،شخصیتهای کشوری و لشگری،خانواده شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس و همرزمان آن شهید برگزار شد.

این مراسم  با آیاتی از قرآن مجید و سرود ملی ایران آغاز شد که اجرای آهنگی در رسای شهدای دفاع مقدس توسط گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی ایران یاد و خاطره سردار جنگهای نامنظم را در ذهنهای شرکت کنندگان تداعی کرد.

سردارغیاثی راد معاونت روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در این مراسم با مروری کوتاه بر زندگی شهید دکتر چمران، به بیان شخصیت سیاسی و علمی و مبارزاتی این عالم مبارز در طول دوران قبل و بعد از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی پرداخت .

حاج عادل عون ملقب به ابو یاسر از همرزمان شهید چمران و یکی از مجاهدان و مبارزین برجسته لبنانی به عنوان سخنران این مراسم به ذکر ویژگی های سیاسی ،جهادی و عرفانی دکتر چمران پرداخت.وی پس از آنکه شهید چمران لبنان را ترک گفت سرپرستی  مراکز و موسساتی را که تحت مدیریت شهید چمران درلبنان بود برعهده گرفت و هم اکنون رئیس دفتر جنبش امل در تهران می باشد.

رئیس دفتر جنبش امل شهید دکتر مصطفی چمران را حمزه زمان خواند و گفت:شهید چمران رهبر بزرگ ما و حمزه زمانه بود که لبنان را به سوی قدرت برد.

وی با بیان ویژگی های اخلاقی آن شهید به شجاعت و مقاومت او در میدانهای نبرد اشاره کرد و افزود:شهید چمران از جمله بزرگ مردان دلاور و شجاع بود که در جنگها همانند شیر می جنگید و در گرد او دلهای آزادی که ظلم را ترک کرده بودند جمع شده بود.

ابو یاسر با ذکر ویژگی های اخلاقی دکتر چمران شعار وی  را« ان اکرمکم عندالله اتقکم »عنوان کرد و تاکید نمود:تواضع او بی نظیر بود و هیچگاه از مرگ نمی هراسید. او آشنا به هنرهای عدیده بود و ایمان او هر لحظه با نور خدا یاری می شد. صبور بود و عاطفه او نسبت به مسلمین از مهر مادر به فرزند بیشتر بود و رهبران و بزرگان به او رشک می بردند.

حاج عادل عون عصر امام موسی صدر و شهید چمران را عصر مقابله با اسرائیل دانست و خاطر نشان کرد:شهید چمران به قداست قضیه فلسطین و ربوده شدن آن از جانب شر مطلق و غده سرطانی یعنی اسرائیل غاصب ایمان آورده بود و سلاح را برای آزادی سرزمین قدس در دست گرفت و به دفاع از جنوب لبنان ایمان داشت.

وی شهید دکتر مصطفی چمران را ثروت و گنجی عظیم خواند و افزود:وی دارای روح عظیمی بود که زمانه کمتر نشان داده است .اسرار عالم الهی تمام هدفش بود و روح و قلبش جذب حضرت حق و در دریای عشق الهی غرق شده بود و بدنش را در خدمت خدا و انسان قرار داد و تمام رفتار و حرکاتش بر اساس همین واقعیت «ان صلاتی و نسکی و محیای و مماتی للله رب العالمین»بود.

در ادامه این مراسم محسن طاهری مداح اهل بیت به ذکر مصیبت حضرت فاطمه الزهرا پرداخت و در پایان مهندس مهدی چمران از ویژگی های اخلاقی ،علمی و عرفانی دکتر مصطفی چمران یاد کرد و دست نوشته هایی از این شهید بزرگوار را قرائت نمود.

گفتنی است همزمان با سالگرد شهادت دکتر چمران مراسم شب هفت مرحوم والده شهید چمران نیز برگزار شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo