شهید آوینی
       

معاون سیاسی سپاه:
حضور آمریکا در منطقه مقدمه ایجاد تنش و ناامنی است

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: حضور آمریکا در منطقه مقدمه ایجاد تنش و ناامنی است و دلیلی ندارد هزاران کیلومتر دور از مرزهای آبی و خاکی شان در این منطقه باشند.

95/02/19

سردار «سلامی» روز سه‌شنبه در بخش خبری 21 سیما گفته بود: « براساس کنوانسیون 1982 دریاها، مجبوریم اگر از تنگه هرمز عبور ضررداری اتفاق بیفتد، قاطعانه با‌ آن مقابله کنیم. به آمریکا، شرکا و متحدان منطقه‌ای‌اش هشدار می دهیم اگر بخواهند از ادبیات تهدید استفاده کنند و ما را تهدید کنند، از قانون عبور بی ضرر استفاده کرده و اجازه عبور و تردد هیچ کشتی و شناوری که بخواهد ما را تهدید کند، نمی‌دهیم.»

در همین جهت «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ، پنجشنبه در نشست خبری پنتاگون به سوال یک خبرنگار در این باره اینطور پاسخ داد: «آمریکا به پرواز، دریانوردی و فعالیت در هر مکانی که قوانین بین‌المللی اجازه آن را بدهد، ادامه خواهد داد.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه درباره اظهارات سردار «سلامی» گفت: «ما از اظهارنظرهای این‌چنینی نگرانی داریم. هر گونه تلاش برای قطع یا بستن آبراهی که از اهمیت حیاتی برای اقتصاد جهان برخوردار است، موضوعی است که با نگرانی زیاد به آن نگاه می‌کنیم.»

«کوک» تصریح کرد: «بدیهی است که ما نیروهایمان را در آن نقطه از دنیا حاضر خواهیم داشت تا اطمینان حاصل کنیم که جریان آزاد بازرگانی تأمین می‌شود و اینکه منافع آمریکا حفظ می‌شوند.»

سردار سنایی راد معاون سیاسی کل سپاه  در واکنش به این اظهارات گفت: حضور آمریکا در منطقه مقدمه ایجاد تنش و ناامنی است همان طور که قبل از این موضوع حضورشان در منطقه کارکردی به جز تنش نداشته و دلیلی ندارد هزاران کیلومتر دور از مرزهای آبی و خاکی شان در این منطقه باشند.

وی در ادامه گفت: امروز برخی از حوادث و پدیده های منطقه به اسم آمریکا گره خورده مانند ناامنی در سوریه و عراق، آمریکا با جنگ های نیابتی ،نیروهای تروریستی تکفیری را به کار گرفته است.

سردار سنایی راد خاطرنشان کرد: در شرایطی که این نیروها تجربه اضمحلال و نوعی انحطاط را دارند این اعلام حضور در منطقه مشکوک است و در جهت نجات گروهک های تروریستی از این روند است.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به اینکه بهانه حضور آمریکا در منطقه القای ناامنی در منطقه برای سرکیسه کردن کشورهای عربی و فروش تسلیحات شان است، خاطرنشان کرد: با نگاهی به شرایط فعلی منطقه غرب آسیا و خلیج فارس هیچ ضرورتی برای حضور آمریکا و سایر قوای منطقه ای دیکته نمی کند و به نظر می رسد آمریکایی ها در این ماجرا دنبال اهدافی غیر از امنیت هستند و به دنبال اهداف پنهانی می روند که در گذشته شبیه آن را داشته ایم که مغایر با منافع ملی کشورهای منطقه است.

سردار سنایی راد در ادامه افزود: این صحبت ها نوعی مداخله جویی و نمایش روحیه استکباری و هژمون طلبی است که دورانش سپری شده و آمریکایی ها دنبال بازگشت ارتجاعی به قرن گذشته هستند.

وی با تاکید بر صحبت های سردار سلامی مبنی بر اینکه براساس کنوانسیون 1982 دریاها، مجبوریم اگر از تنگه هرمز عبور ضررداری اتفاق بیفتد، قاطعانه با‌ آن مقابله کنیم،افزود: تامین امنیت منطقه بر عهده کشورهای منطقه است و امروز این توان در خود منطقه وجود دارد و ورود هر قدرت فرامنطقه ای خود موجب ایجاد چالش و برهم زدن امنیت می شود.

سردار سنایی راد افزود: امروز به دلیل اینکه تروریست ها با انحطاط و تنزل قدرت روبرو شدند حضور آمریکا مشکوک است و می خواهند به آن ها کمک کنند.

معاون سیاسی سپاه در پایان تصریح کرد:آمریکا تحت تاثیر فیلم های هالیوودی به دنبال ماجراجویی هستند و بدون هرگونه عقل و منطق دیپلماتیک و نظامی تصمیم گیری می کنند.

منبع:بسیج پرس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo