شهید آوینی
       

مداح نوجوان اهل بیت(ع) :
 عمل به سخنان رهبر انقلاب، مداحان را از حواشی دور خواهد کرد

حسین عباسی از مداحان نوجوان اهل بیت(ع) است که توفیق شرکت در دیدار ذاکرین اهل بیت (ع) با رهبر معظم انقلاب در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را داشته است که به همین منظور خبرنگار ما به  گفتگو باوی پرداخت.

95/01/15

جمعی از مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام در روز چهارشنبه یازدهم فروردین به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

حسین عباسی از مداحان نوجوان اهل بیت(ع) است که توفیق شرکت در این دیدار معنوی را داشته است. به همین منظور خبرنگار فرهنگی خبرنگار گفت و گوی کوتاهی با وی انجام داد که در ادامه متن آن را می خوانید:

خبرنگار: چندمین مرتبه ای بود که شما توفیق حضور در دیدار مداحان با رهبر معظم انقلاب را پیدا کردید؟

عباسی: چهارمین مرتبه بود که موفق به حضور در دیدار مداحان اهل بیت(ع) با رهبر معظم انقلاب در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) شدم. اولین نوبتی که توفیق پیدا کردم که در این دیدار شرکت کنم، حدود هشت سال قبل بود که سن بنده در آن ایام کم تر بود.

خبرنگار: به عنوان یک مداح، ارزیابی شما از مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) در این دیدار چه بود؟

عباسی: باید به این نکته اشاره کنم که مداحی در حضور رهبر انقلاب کار سختی است ولی با این حال مدیحه سرایی ذاکرین در این دیدار خوب بود.

خبرنگار: به عنوان فردی که در این دیدار حضور داشتید، نظر شما در مورد دیدار مداحان با رهبر انقلاب چیست؟

عباسی: به لطف خداوند دیدار خوبی انجام شد و رهبری خطاب به مداحان اهل بیت(ع) نکات آموزنده ای را بیان کردند که مداحان باید این نکات را بشنوند و به آن ها عمل کنند. اگر به حرف هایی که رهبری می زنند، توجه داشته باشیم، مداحی همراه با بصیرتی خواهیم داشت و به دنبال حواشی نخواهیم رفت.

خبرنگار: شاهد بودیم که در این دیدار یکی از مداحان نوجوان، به مدیحه سرایی پرداختند، به عنوان یک مداحان نوجوان در این مورد چه نظری دارید؟

عباسی: بارها شاهد بودیم که قاریان نوجوان و حتی کودک در محضر رهبری قرآن تلاوت می کنند ولی در این چند سال شاهد مداحی یک نوجوان در حضور رهبر انقلاب نبودیم ولی با این حرکت بابی باز شد تا نوجوانان و جوانان هم بتوانند در محضر رهبری مداحی کنند. گرچه معمولا در این دیدار، به رسم احترام سن و سال، مداحان مسن و پیشکسوت در محضر رهبری مداحی می کنند ولی از آن جا که جوانان بیشترین مخاطب صحبت های رهبری هستند و در حال حاضر بیشترین جمعیت در هیئت مداحان جوان حضور پیدا می کند، باید به جوانان هم میدان داده شود. آقای معین علی مددی که در این دیدار مدیحه سرایی کردند از مداحان کاشان و از دوستان خوب بنده هستند که روز قبل از دیدار با ایشان صحبت کردم و نکاتی را به ایشان مطرح کردم. بنده از مداحی ایشان لذت بردم و برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت می کنم.

خبرنگار: به نظر شما مهم ترین نکتۀ سخنان رهبر انقلاب در حوزه مداحی چه بود؟

عباسی: نکته ای که ایشان در دیدار سال گذشته هم مطرح کرده بودند و امسال دوباره به آن تاکید داشتند به این مضمون بود که که بعضی مداحان هستند که جمعیت چند هزار نفری در هیئت آن ها حضور پیدا می کند و نباید وقت مستمع در این جلسات به هدر برود و هنگامی که فرد از هیئت بیرون رفت باید چیزی به آموخته ها و معنویت و معرفت او اضافه شده باشد. ایشان در صحبت های خود به موضوع بصیرت مداحان تاکید کردند و گفتند که مداحان باید در برنامه های خود مسائل روز را هم در نظر داشته باشند و برای مردم بیان کنند و فقط به مدح اهل بیت(ع) اکتفا نکنند که در این زمینه هم از شعرخوانی مداحان اهل بیت(ع) برای مدافعان حرم، تجلیل کردند.

خبرنگار: در پایان صحبت هایتان اگر نکته ای دارید، بفرمایید؟

عباسی: امیدوارم که بتوانیم مطیع رهبری باشیم و به حرفهای ایشان توجه کنیم تا با بصیرت به جلو حرکت کنیم و با مشکلی مواجه نشویم و به سعادت برسیم.

منبع:بسیج پرس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo