شبهات سیاسی
1
، 2 ، 3،
4 ، 5 ، 6 ،
7 |
84- توهم
توطئه یعنی چه و آیا [آن طور که میگویند] ما دچار
«توهم توطئه» هستیم؟ چه ضرورتی دارد؟
|
توهم به خطورات ذهنی میگویند. خواه در بیرون واقعیت عینی داشته
باشد و خواه نداشته باشد. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «بسیاری از مردم
عبدالاوهام هستند»، یعنی اوهام خود را بندگی و تبعیت میکنند.
معنای «توطئه» نیز مقدمه چینی، آماده کردن، زمینه سازی و مساعد نمودن
شرایط برای انجام یک کار است که البته بیشتر به کاری که «علیه» باشد
اطلاق میگردد.
پس، منظور از «توهم توطئه» در اصطلاح سیاسی این است که در واقعیت و
عینیت خارجی، هیچ دشمن و توطئهای علیه اهداف و منافع در کار نباشد،
اما عدهای در ذهن خود خیال، تصور و توهم کنند که دشمن و توطئه در کار
است.
ادامه
مطلب... |
83-
میگویند: انقلاب چه فایدهای داشته؟ دلار که گران شد،
بدحجابی هم هست، کشورها نیز ارتباط خوبی با ما ندارند،
دستآوردها نیز در طول زمان (چه بسا بیشتر) انجام
میشد؟ پاسخ قاطع چیست؟ |
البته که میگویند و شما هر پاسخی دهید نیز به این ضد
تبلیغها ادامه میدهند. اگر این کار نکنند، چه کنند؟
این شعارها تازه نیست، از اوایل انقلاب نیز میگفتند. گویی انقلاب
یا جمهوری اسلامی مثل باران است که اگر آمد، سریعاً باید هم جا
مرطوب گردد! آن قدر فرافکنی کردند که «انقلاب چه فایده داشته و
برای ما چه کرده است؟» تا امام خمینی (ره) پاسخ آنان را در یک جمله
داد و بدین مضمون فرمود: «نگویید انقلاب برای ما چه کرده است،
بگویید شما برای انقلاب چه کردهاید؟!» لذا آنان که انقلاب کردند و
اکنون نیز انقلابی هستد، به نتایج و دستآوردهای خود کاملاً واقفند
و به همین دلیل حاضر نیستند به هیچ قیمتی یک قدم عقب نشینی کنند. و
آنان که هیچ گاه با انقلاب نبوده و نیستند، مرتب نق میزنند، که پس
دلار، زن، خوشگذرانی، کچ و سیمان چه شد؟
باید دقت داشت که موفقیت یا شکست هر حرکتی (به ویژه انقلابها) با
اهدافش سنجیده میشود که چقدر دور یا نزدیک شده است؟
ادامه
مطلب... |
82-
آیا بهتر نبود به جای برگزاری روز قدس، به آذربایجان
شرقی و هموطنان ایرانی خود کمک میکردیم – جمعه روز
آذربایجان است و نه روز قدس؟ |
بدیهی است که دغدغه و ناراحتی و یا بهتر بگوییم عصبیت
گویندگان، مدعیان و رواج دهندگان این شبهه، نه
آذربایجان شرقی است، نه زلزله زدگان و مصیبت دیدگان و
نه سایر هموطنان، بلکه دغدغه و ناراحتی آنان همان
برگزاری «روز قدس» است. و هم سویی حبها و بغضها،
نگرانیها و دغدغهها، اهداف و آرزوها، خوشایندها و
ناخوشایندها، خود بیانگر همسویی مواضع و منافع است. پس
اگر دغدغهی عدهای همانند و همسوی دغدغه صهیونیسم بود
و اگر خواستهها مطابق اهداف و منافع آنها بود، مواضع
آنها نیز روشن و مبرهن میگردد، هر چند که به الفاظی
چون «وطن» یا «هموطن» متوسل گردند.
ادامه
مطلب... |
81-برخی به
شعار "جانم فدای رهبر " شبهه وارد کرده و ایراد
میگیرند . پاسخ چیست ؟ |
آدمی چه بداند و چه نداند، با اراده
و یا بدون اراده، به صورت دائم و پیوسته، مال و جانش را فدای
محبوبش میکند. اساساً معنا و مفهوم و انگیزهی حرکت نیز همین
«محبت» و جذب شدن محب به سوی محبوب است.
کسی که تحصیل علم را دوست دارد، دهها سال از عمر و جان را فدای
کسب علم میکند، کسی که پول را دوست دارد، هر روز از صبح تا شب جان
عزیز را فدای رسیدن به پول میکند و کسی که بازی فوتبال را دوست
دارد، 90 دقیقه از عمر و جان عزیزش را فدای دیدن یک مسابقهای
میکند که در کشوری دور دست در حال انجام است و علاقه یا عدم علاقه
او و هم چنین پیروزی هیچ یک از تیمها نیز تأثیری بر او ندارد. کسی
که غرب، فرهنگ غرب، مدل های حکومتی یا معیشتی یا تفریحی غرب را
دوست دارد، مال، جان، حیثیت، دنیا و آخرتش را فدای غرب میکند و
... .
ادامه
مطلب... |
80- در محافل
و حتی تاکسی ها رایج شده که چطور مراجع فتوای تنباکو
و...می دادند ،اما اکنون در برابر این گرانی ها فتوا
نمی دهند ؟چطور 40 سال پیش سکوت هر مسلمان خیانت بود و
الان نه...؟ |
این عده فقط وقتی از
مراجع حرف زده و به گذشتگان آنها اشاره و استناد
میکنند که بخواهند به آنها حمله کنند و اساساً نه
علاقهای به اصل اسلام دارند و نه گرایشی به نظام
جمهوری اسلامی ایران دارند و در شئون متفاوت زندگی خود
کاری با فتاوای مراجع دارند. در گذشته نیز چنین بودند.
لذا هنوز فرق بین حکم و فتوا را نیز نمیدانند. وگرنه
متوجه میشدند که اگر مراجع در گذشته فتوا میدادند
هنوز هم میدهند و هیچ حکمی (مثل تنباکو) نیز صادر
نشده است مگر این که جنبهی سیاسی داشته باشد و به
همین دلیل به آن «حکم» میگویند.
ادامه
مطلب... |
79-
لیبرالیسم و انواع آن مانند " لیبرال دمکرات"یا "
لیبرال سوسیال" و ... را برای ما تعریف علمی کنید و
توضیح دهید . |
هر چند این سؤال یا بهتر بگوییم «شبهه» از ناحیهی کسانی مطرح و ترویج
میگردد که نه تنها هیچ اعتقادی به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران
و اهلش ندارند و در واقع خودشان همان «نا اهلانی هستند که میخواهند
انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را مصادره و منحرف کنند»، بلکه
خبر، بصیرت و انصاف نیز ندارند و از اندک شعور سیاسی نیز بیبهره
ماندهاند و به همین دلیل نظراتشان همیشه کاملاً مغایر با واقعیتها و
نظر ولایت و اکثریت مردم بوده و هست، اما در عین حال پاسخ لازم است.
ادامه
مطلب... |
78- میگویند:
رژیم با حسن میهن دوستی ملت و تحریک آنها در برابر
اعراب حاشیه خلیج فارس ، ضعف های خودرا در مورد فعالیت
های هسته ای و دست آورد های 5+1 پوشش میدهد و باز گناه
را بر گردن دشمنان میاندازد. |
قبل از پاسخ ابتدا باید دید که اکنون گویندگان و شایع کنندگان چنین
سخنانی از چه رنج میبرند و دغدغه و نگرانی آنها چیست؟ آیا از حسّ
میهندوستی ایرانیها ناراحت هستند؟ یا از پیشرفتها و دستآوردهای
هستهای؟ یا از موفقیتهای حاصله در مذاکرات 1+5 ؟ یا از ثبات و قدرت
نظام جمهوری اسلامی ایران ... و یا همهی موارد؟! مضاف بر این که در
فعالیتها و پیشرفتهای هستهای ایران، نه گناهی است و نه نقصی که
بخواهند به گردن دشمنان بیاندازند. برخورداری از تکنولوژی هستهای حق
مسلم ملت ایران و سایر ملل جهان است و برخورداران از این تکنولوژی و
حتی سلاحهای هستهای به شدت مقابل ایران ایستادهاند و میگویند: شما
باید این فعالیتها را تعطیل کنید. خوب آیا اینها دشمن نیستند؟! ایران
هم با قدرت پیش میرود و باج نمیدهد. این هم که خوب است. حالا چرا
باید شکست دشمنان را به نوعی توجیه کنیم و بگوییم لابد پشت پرده باجی
بوده است؟ چرا برخی این قدر خود کم بین، حقیر و غریبه پرست و به قول
معروف «عملهی آماتور ظلمه» هستند؟!
ادامه
مطلب... |
77-میگویند:
انقلاب به دست نامحرمان افتاده و از آرمانهای اصلی
خود چون «عدالت» دور افتاده است؟ پاسخ منطقی چیست؟
|
هر چند این سؤال یا بهتر بگوییم «شبهه» از ناحیهی
کسانی مطرح و ترویج میگردد که نه تنها هیچ اعتقادی به
انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و اهلش ندارند و در
واقع خودشان همان «نا اهلانی هستند که میخواهند
انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را مصادره و منحرف
کنند»، بلکه خبر، بصیرت و انصاف نیز ندارند و از اندک
شعور سیاسی نیز بیبهره ماندهاند و به همین دلیل
نظراتشان همیشه کاملاً مغایر با واقعیتها و نظر
ولایت و اکثریت مردم بوده و هست، اما در عین حال پاسخ
لازم است... .
ادامه
مطلب... |
76-حضور مردم
در تظاهرات 22 بهمن، آن طور که برخی می گویند از
احساسات مردم نشعت میگیرد یا از شعور آنها ؟ |
همانگونه که شاهدید – به ویژه پس از راهپیمایی عظیم و با شکوه 22 بهمن
امسال – تلاش بسیاری به ویژه در سایتها و وبلاگها برای تحریف
واژههایی چون «مردم»، «توده»، «اکثریت» ... و هم چنین علل انقلاب در
سال 1357 و حضور گستردهی مردمی در اینگونه تظاهراتهای هر ساله صورت
میپذیرد و همین تلاش خود گویای واقعیتی از ارادهی مردم، جهت، اهداف و
شعور آنان از یک سو و ناراحتی، نگرانی، دغدغه و احساس خطر دشمنان
اسلام، کشور و مردم از سوی دیگر میباشد.
ادامه
مطلب... |
75-میگویند:
تظاهراتی چون 22 بهمن، یک مراسم حکومتی است که در
کشورهای نسبتاً آزاد غربی دیده نمیشود؟ |
خدا را شکر میکنیم که حتی ضد انقلاب به واسطه و برکت
همین انقلاب اسلامی رشد فرهنگی و سیاسی یافته است. در
گذشته اتهاماتشان متفاوت بود. در دههی اول میگفتند:
نظام در ابتدای تظاهرات به مردم ساندویچی میدهد که
داخل آن یک اسکناس هزار تومانی است! در دههی دوم
میگفتند: مردم به خاطر ساندیس یا کیک مجانی شرکت
میکنند. اما خدا را شکر بالاخره پس از گذشت 33 سال و
مشاهدهی بیش از 70 تظاهرات مردمی (مثل 22 بهمن،
تظاهرات قدس، 9 دی و ...)، که کمی با سیاست آشنا شده و
از اصطلاحات سیاسی استفاده میکنند و میگویند: «مراسم
حکومتی» یا حتی «کارناوال حکومتی».... .
ادامه
مطلب... |
74-در مورد
چرایی و چگونگی «پدیدهی انقلاب اسلامی» تعاریف ناقصی
[به نسل جدید] منعکس شده است. مردم چرا انقلاب کردند؟
|
البته این سؤال به جا و منطقی [به ویژه برای نسلهای
جدید] در برخی از سایتها و رسانهها به مقاصد سوء نیز
مطرح گردیده است، اما در این پایگاه فقط به عنوان یک
«سؤالی» که پاسخ آن لازم است مورد توجه قرار میگیرد.
البته با توجه به این نکته که پاسخ مبسوط این سؤال
کوتاه مستلزم نگارش چندین کتاب گزارشی، تحلیلی و مستند
است که از فرصت این مقوله خارج است.
ابتدا لازم به ذکر است که اگر چه ضعف عمومی در عرصهی
اطلاعرسانی، تبلیغ، آگاهی بخشی و ... قابل انکار
نیست، اما در مورد «چرایی و چگونگی انقلاب اسلامی»،
اخبار، گزارشات، تحلیلها، تاریخنگاریها، مقالات و
کتب بسیار زیادی منتشر شده است که برخی مختصر، برخی
جامع – برخی ناقص، برخی نسبتاً کامل – برخی مغرضانه،
برخی واقعگرایانه و ... بوده است. اما گاهی شخص به
رغم اشتیاق به اطلاع از موضوعی، حوصله یا وقت پیگیری،
مطالعه و تحقیق را ندارد و گمان مینماید که به حد
مطلوب بیان نشده است... .
ادامه
مطلب... |
73-در «علی
اینگونه بود» نوشته است: ایشان عایشه را با 40 مرد
مسلح و روپوشیده راهی خانهاش کرد و با زنان و مجرمانی
که اقدام مسلحانه کرده بودند این طور بود»؟ لطفاً این
را هم پاسخ دهید. واقعاً چنین بود؟ |
چون منظور از مطلب درج و منتشر شده، کنایه به نظام
جمهوری اسلامی ایران و برخورد با فتنهگران است، لازم
است به نکات ذیل با دقت تأمل گردد:
الف – اذعان (نویسندگان) به شباهت فتنهگران عصر ما به
اصحاب جنگ جمل در مخالفت و مقابله با «ولایت»، اقرار
صادقی است که باید از آنان پذیرفت. نظر مؤمنین، مسلمین
و انقلابیون نیز همین است.
ب- در کلام وحی (قرآن کریم) تصریح شده که در کفر و شرک
و نفاق، هیچ فرقی بین مرد و زن نیست، چنان چه در
ایمان، عمل صالح و جهاد و بالتبع رشد، کمال و تقرب
الهی فرقی بین آنان نمیباشد. لذا زنان کافر، منافق،
ملحد، فتنهگر و ... نیز مانند مردان علیه اسلام و
مسلمین توطئه، فتنه و شرارت میکنند:
«المُنافِقُونَ وَ الْمُنافِقاتُ بَعْضُهُمْ مِن بَعضٍ
يَأمُرُونَ بِالمُنكَرِ وَ يَنهَونَ عَنِ المَعرُوفِ
وَ يَقبِضُونَ أَيدِيَهُم نَسُوا اللَّهَ فَنَسِيَهُم
إِنَّ المُنافِقينَ هُمُ الفاسِقُونَ» (التوبه، 67)... .
ادامه
مطلب... |
72-در متن
«علی اینگونه بود» آمده است: به معاویه نگفت “خدا حق
حکومت را به من داده”. گفت “مردم مرا خواستهاند”.
|
انسان عاقل و حکیم (چه رسد به انسان کامل و امام معصوم
ع)، به هنگام بیان مخاطب شناس است و به تناسب فهم و
درک مخاطب و نیز موضع او سخن میگوید و اگر بنا بر
احتجاج باشد، از راه آن چه او باور دارد یا مدعی است
وارد میگردد. چنان چه حضرت علی علیهالسلام در نامه
به ابن عباس هنگامی که او را برای استدلال به مواضع
خوارج فرستاد نوشت: با آنان با قرآن مجادله نکن، چرا
که قرآن دارای فراگیری متنوع است، تو چيزى از قرآن مى
گويى، آنان چيز ديگر، بلکه با سنّت با آنان احتجاج كن،
كه در برابر آن جز پذيرش گزيرى ندارند. (نهجالبلاغه،
نامه 77، ترجمه مرحوم علامه جعفری «ره»)... .
ادامه
مطلب... |
71-در متنی
تحت عنوان «علی اینگونه بود» آمده است که او نگذاشت در
جنگ صفین، یارانش جواب شعارهای زشت یاران معاویه را
بدهند و فرمود: من بدم می آید که شما زشت گویی کنید و
...» |
دروغ میگویند و از جسارت در تحریف فرمایشات آن حضرت
(ع) نیز معلوم میشود نه تنها با جمهوری اسلامی
مخالفند، بلکه اساساً اعتقادی به خدا، قیامت، مقام
عصمت و ولایت و ... نیز ندارند.
مدعی شدهاند که حضرت علی علیهالسلام دشمنان و حتی
محاربین خود را منافق یا فتنهگر نخواند و نگذاشت
یارانش جواب «شعارهای زشت یاران معاویه را بدهند»؟! و
اگر کمی بیشتر رو و فرصت پیدا کنند، بعید نیست بگویند:
[العیاذ بالله] علی (ع) با دسته گل و شیرینی به محضر
دشمنانش شرفیاب شد و گفت: اصلاً حق با شماست(؟!) ... .
ادامه
مطلب... |
70-در فرازی
از متنی که تحت عنوان «علی این گونه بود» در سطح وسیعی
توزیع شده آمده است: «کسانی که با او جنگیدند را
“محارب و منافق و فتنه گر” نخواند، بلکه گفت: «برادران
مسلمان مایند که در حق ما ظلم کردند!». آیا چنین است؟
|
چنان چه از ظاهر متن ایمیل و چگونگی گزینش و بیان
مطالب بر میآيد، تهیه کنندگان اولیهی این متن نه
تنها شناختی راجع به حضرت علی علیهالسلام ندارند،
بلکه اساساً اسلام و ولایت را قبول ندارند و به تعبیر
قرآن از روی جهالت و نادانی حرف مفت «لهو الحدیث»
میگویند تا اذهان عمومی را منحرف و دین را مسخره
کنند. چرا که میدانند مشتری حرف مفت نیز بسیار است.
«وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْتَري لَهْوَ الْحَديثِ
لِيُضِلَّ عَنْ سَبيلِ اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَ
يَتَّخِذَها هُزُواً أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ مُهينٌ»... .
ادامه
مطلب... |
69-چرا امام
خامنهای (حفظهالله) در دوران ریاست جمهوری، نسبت به
نخستوزیر موسوی در برابر امام مقاومت کردند، با آن که
نظر امام بر موسوی بود؟ آیا این ولایتمداری ایشان را
زیر سؤال نمیبرد؟ |
از جملهبندی و نحوه ضد تبلیغی مستتر در طرح سؤال که
بگذریم، اصل معنا، سؤال بسیار خوب و مهمی است و چه خوب
بود که رسانهها و به ویژه سیما [به جای سریالهایی
فمینیستی و ...] در این موارد بسیار مهم اطلاعرسانی
میکردند.
اما پاسخ متناسب به این مجال کوتاه: بستگی دارد که
اولاً «حق» چه معنا شود و ثانیاً «زندگی» چه معنا شود؟
اگر معنای حق این است که همه جوامع عالم قانونمند
باشند و هر جامعهای که قوانینش مطابق میل طواغیت نشد،
بیقانون گردد، هرج و مرج و آنارشیستی شود و هر کس هر
کاری دلش خواست بتواند بکند؟ به صراحت باید گفت: خیر.
کسی چنین حقی ندارد و نام آن نیز «زندگی» نیست. بلکه
نوعی حیات وحش است که حقوق همگان را ضایع میکند.
زندگی، چه در بُعد فردی و چه در بُعد اجتماعی آن،
قانونمند است. منتهی هر جامعهای بر اساس اهداف،
اعتقادات، برنامهها یا آن چه حاکمانشان اعمال
میکنند، قوانینی برای زندگی فردی و اجتماعی دارد و
جامعهی ما، قوانین خداوند متعال در اسلام و قرآن را
بر قوانین غرب و شرق ارجح میداند... .
ادامه
مطلب... |
68-قوانین
باید بر اساس احکام اسلام و قرآن باشد [میپرسند:] آیا
دیگران، مثل غیر مسلمانان یا کفار حق زندگی ندارند؟
لطفاً پاسخ صریح و روشن بدهید. |
از جملهبندی و نحوه ضد تبلیغی مستتر در طرح سؤال که
بگذریم، اصل معنا، سؤال بسیار خوب و مهمی است و چه خوب
بود که رسانهها و به ویژه سیما [به جای سریالهایی
فمینیستی و ...] در این موارد بسیار مهم اطلاعرسانی
میکردند.
اما پاسخ متناسب به این مجال کوتاه: بستگی دارد که
اولاً «حق» چه معنا شود و ثانیاً «زندگی» چه معنا شود؟
اگر معنای حق این است که همه جوامع عالم قانونمند
باشند و هر جامعهای که قوانینش مطابق میل طواغیت نشد،
بیقانون گردد، هرج و مرج و آنارشیستی شود و هر کس هر
کاری دلش خواست بتواند بکند؟ به صراحت باید گفت: خیر.
کسی چنین حقی ندارد و نام آن نیز «زندگی» نیست. بلکه
نوعی حیات وحش است که حقوق همگان را ضایع میکند.
زندگی، چه در بُعد فردی و چه در بُعد اجتماعی آن،
قانونمند است. منتهی هر جامعهای بر اساس اهداف،
اعتقادات، برنامهها یا آن چه حاکمانشان اعمال
میکنند، قوانینی برای زندگی فردی و اجتماعی دارد و
جامعهی ما، قوانین خداوند متعال در اسلام و قرآن را
بر قوانین غرب و شرق ارجح میداند... .
ادامه
مطلب... |
67-علت رغبت
و رویآوردن قدرتها به جنگ سخت چیست؟ |
چنین نیست که بگوییم قدرتها الزاماً فقط به جنگ سرد
مایل هستند، بلکه به منظور تحقق سلطه، به هر شیوهای
اعم از جنگ سخت، جنگ نرم، جنگ اقتصادی و یا جنگ سیاسی
(دیپلماسی) روی میآورند و چنین نیز نیست که به هنگام
روی آوردن به یکی از شیوههای مخاصمه و جنگ، شیوههای
دیگر را کنار بگذارند و یا در توجه ویژه نسبت به آنها
اهمال کنند، بلکه از همه شیوههای به صورت موازی
استفاده میکنند و البته به تناسب شرایط بر یکی تمرکز
میکنند... .
ادامه
مطلب... |
66-چرا امام
خامنهای (حفظهالله) در دوران ریاست جمهوری، نسبت به
نخستوزیر موسوی در برابر امام مقاومت کردند، با آن که
نظر امام بر موسوی بود؟ آیا این ولایتمداری ایشان را
زیر سؤال نمیبرد؟ |
این نوع نگاه و مهندسی طرح موضوع، دقیقاً همان شکلی
است که طرفداران موسوی و مخالفان امام و مقام معظم
رهبری در آن موقع مطرح میکردند و میخواستند ضد تبلیغ
کنند که آقا با امام مخالفت یا دست کم تفاوت نظر و
چالش داشته و مقاومت میکند و حضرت امام هم الا و لابد
موافق آقای میر حسین موسوی است! در حالی که از معدود
شخصیتهایی که هیچ گاه در مورد حتی نظر امام - چه رسد
به دستور امام – مخالفت یا مقاومتی نشان نداده، شخص
ایشان است.
دقت شود که اولاً دأب امام (ره) این نبود که در امور
اجرایی و وظایف قوا دخالت کنند، مگر این که ضرورتی
ایجاب نماید. همان طور که امروزه مقام معظم رهبری
میفرمایند که بنا ندارم در امور اجرایی دخالت کنم،
مگر آن که ضرورت و اختیارات ایجاب میکند. لذا انتخاب
نخست وزیر به عنوان رئیس دولت و معرفی به مجلس، اختیار
قانونی و وظیفهی رئیس جمهور بود... .
ادامه
مطلب... |
65-ولایت
فقیه به عنوان یک مبحث سیاسی صرف (نه اعتقادی) چگونه
به اثبات میرسد؟ |
برای شناخت، رد یا قبول هر موضوعی، ابتدا باید معانی و
تعاریف درست واژه یا واژههای مطروحه را شناخت. به
عنوان مثال اگر کسی ابتدا نداند که معنای «معاد» چیست؟
و از ناحیهی خود یک معنای غلطی را بر آن حمل کرده
باشد، بحث با او دربارهی معاد در اعتقادات اسلامی،
قبل از ارائهی یک تعریف درست و توافق بر سر آن، به
نتیجه نمیرسد.
ولایت، به معنای «سرپرستی» است و تمامی معانی دیگری
که به «ولایت» حمل شده است نیز در همین راستا میباشد.
به عنوان مثال: والدین ولایت و سرپرستی اولاد خود را
بر عهده دارند و یک شهر یا استان یا کشور نیز «والی»
دارد. چنان چه امروزه ما به چنین سرپرستی شهردار یا
استاندار میگوییم، اما در زبان ترکی استانبولی به
استاندار، والی اطلاق میگردد. لذا در معارف اسلامی،
این خداوند متعال است که بر تمامی مخلوقات و از جمله
انسان «ولایت» تام دارد و بر اساس این ولایت، ولایت
پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و ... نیز تعریف
میگردد... .
ادامه
مطلب... |
64-در مورد
روایت «اذا ظهرت رایة الحق لعنها ... - آن گاه كه
پرچم حق آشكار شود، اهل شرق وغرب لعنتش كنند
...» توضیح دهید. آیا میتوان مدعی شد که منظور ما
هستیم؟! |
روایت مذکور که به نقل از امام صادق علیهالسلام
میباشد، به شرح ذیل است:
« اِذا ظَهَرَت رایه الحقّ لعنها اهل الشرق واهل
الغرب، اَتدری لِمَ ذلك؟ قلت: لا، قال: للّذی
یلقیالنّاس من اهل بیته قبل ظهوره»
ترجمه: آن گاه كه پرچم حق آشكار شود، اهل شرق
وغرب لعنتش كنند. آیا میدانی، برای چه؟ گفتم: نه،
فرمود: به دلیل مشكلات وچالشهایی كه اهل بیت
او برای [نظامهای] شرق وغرب ایجاد خواهند كرد.
همانطور که در این روایات تصریح شده است، جریان مربوط
به قبل از قیام حضرت امام مهدی عجل الله تعالی
فرجهالشریف میباشد.
شرایط جهان و بشریت قبل از قیام، مانند شرایط امروزی
است. کفر و استکبار جهانی یا به تعبیر دیگر صهیونیسم
بینالملل و فراماسون شیطانپرست، بر تمامی جهان و به
ویژه بلاد اسلامی چنگ انداخته و از هیچ فریب یا ظلم و
جوری برای تحقق اهدافشان که همان سیطرهی کامل و چپاول
ذخایر و ثروتهای ملل مختلف [به ویژه مسلمانان است]
فروگذار نمیکنند. برای آنها مسلمان و مسیحی، یا
امریکایی، اروپایی، آفریقایی یا آسیایی فرقی ندارد. به
راحتی جنگهای جهانی و منطقهای را به راه
میاندازند...
ادامه
مطلب... |