تولید مستندی با موضوع کارآفرینی در موسسه‌ی اندیشه‌ی شهید آوینی

شماره مطلب:
2856
دوشنبه 1400/11/25 09:59

تولید مستندی با موضوع کارآفرینی در موسسه‌ی اندیشه‌ی شهید آوینی

«مادیون»، مستندی است به کارگردانی «مرتضی اسفندیاری» و تهیه‌کنندگی «فهیمه باقری» که با موضوع کارآفرینی در موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی تولید می‌شود. به گزارش روابط عمومی موسسه، این اثر با نگاهی به موضوع اشتغال‌زایی، توجه به فرهنگ بومی و ایجاد فضای بوم‌گردی با مدت زمان 32 دقیقه در دست تهیه می‌باشد.

«مرتضی اسفندیاری» با بیان ویژگی‌های اصیل فرهنگی در نقاط مختلف کشور گفت: سوژه‌ی اصلی این مستند، خانم «فرزانه‌رحیمی» است که با وجود این که خان‌زاده بود، بازگشتی به سرزمین آبا و اجدادی داشت و در روستای خالی از سکنه‌ی «یوقان‌برج» از توابع غلامان بجنورد که نقطه‌ی صفر مرزی با کشور ترکمنستان است، با کمترین امکانات اقدام به اشتغال‌زایی کرد. مساله‌ی مهم در این مستند، توجه به فرهنگی است که گاهی به آن توجه نمی‌شود و افرادی مثل خانم فرزانه رحیمی به آن وفادار هستند.

کارگردان مستند «مادیون» درباره‌ی ویژگی‌های این اثر گفت: در این مستند به سه وجه کارآفرینی، بوم‌گردی و توجه به فرهنگ اصیل به شکل توامان پرداخته می‌شود. خانواده‌ی رحیمی، سختی‌های زیادی را طی کردند و با تلاش و پشتکار توانستند توجه‌ی مردم نقاط دیگر را به این منطقه‌ی فراموش شده جلب کنند، به طوری که در فصل تابستان افرادی به بهانه‌ی دیدن اسب‌ها، به روستای «یوقان‌برج» می‌آیند و این مساله باعث بهبود گردشگری شده است.

وی افزود: این خانواده در باشگاه لهراسب به تربیت و پرورش اسب می‌پردازند و اسب اصیل ترکمن در مجموعه‌ی آن‌ها در مسابقات مختلف سوارکاری عنوان کسب می‌کند و تنها دغدغه‌ی ایشان، رفع محرومیت‌ها از طریق آب‌رسانی و گازرسانی است تا به تدریج این روستا که روزی متروک بود، صاحب خانوارهای بیشتری شود و با احیای روستا، مهاجرت معکوس صورت بگیرد تا افراد بیشتری بتوانند به روستا برگردند.

img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
img.alt
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.
X