شهید آوینی

 

ضيافت‌(1)


اصفهان، اعزام رزمندگان به جبهه‌
امروز امت بزرگ ما اهل ولايتند. آنان گوش اطاعت به فرمان «اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولِي الامر منكم»(2) سپرده‌اند و اينچنين، خداوند وظيفه‌ي تحقق اهداف الهي همه‌ي انبيا را بر گرده‌ي صبور و پُرقدرت آنان نهاده است، و چه شرفي از اين بالاتر؟

راهيان كربلا را بنگر. آنان بال در بال فرشتگان و در فضايي آكنده از تسبيح و سلام و صلوات و بوي گلاب و دود اسفند و در زير باراني از نقل و نبات و در پناه سوره‌ي توحيد و دعاي خير امام و امت و فرشتگان به سوي جبهه‌ها روانند تا دنباله‌ي باطل را قطع كنند و ريشه‌ي شجره‌ي خبيثه‌ي فتنه را بر كنند و جهان را آماده‌ي ظهور مولايمان سازند. و اينچنين چه عجب، اگر پيشاني‌بندهاي آنان را وسيله‌ي تبرك و تقرب سازند و از آن شفا بجويند. مگر نه اين است كه اينان راهيان كربلا، اصحاب آخرالزماني سيدالشهدا هستند و از همين است كه‌ نام خود را راهيان كربلا نهاده‌اند؟

راهيان كربلا را بنگر. آنان بال در بال فرشتگان و در فضايي آكنده از تسبيح و سلام و صلوات و بوي گلاب و دود اسفند و در پناه سوره‌ي توحيد و دعاي خير امام و امت و فرشتگان به سوي جبهه‌ها روانند تا دنباله‌ي باطل را قطع كنند و جهان را آماده‌ي ظهور مولايمان سازند.

سه نسل در كنار يكديگر: پدران، پسران، و كودكاني كه عهده‌دار بار اين نهضت عظيم تا فرداهاي روشن ما هستند؛ و در اين ميان، وظيفه‌ي مادران از همه سنگين‌تر است. دامن پاك آنان حريم قدسي است كه فرزندان امروز و آينده‌ي اين امت ابراهيمي از آن به معراج عشق مي‌روند. وجود پربركت آنان قلب تپنده‌اي است كه خون صبر و استقامت و وفاداري را در تن اين امت بزرگ مي‌دواند و اينچنين، حيات ما دم به دم با نفخات جان‌بخش روح القدس تجديد مي‌گردد.

سراسر كشور ايران امروز تجلي‌گاه اين واقعه‌ي بزرگ تاريخ است، واقعه‌اي كه همچون انفجاري از نور در ظلمات وحشت‌زاي جهان امروز تولد يافته است و شعاع روشنايي آن، تا دورترين نقاط تاريخ آينده‌ي كره‌ي زمين را روشن خواهد ساخت و تا تحقق كامل وعده‌ي تخلف‌ناپذير حاكميت حق پيش خواهد رفت. راهيان كربلا امروز همان‌گونه كه از بطن مردم برخاسته‌اند، در دل آنان جاي دارند.

اينجا اصفهان است، اصفهاني كه در كردستان و غرب و جنوب، در جبهه‌هاي نبرد، هر جا كه مي‌روي، بيش‌تر از همه لهجه‌ي شيرين مردم آنجا را مي‌شنوي. ما شاء الله امروز اصفهان شاهد راهپيمايي ٢٥ لشكر از لشكرهاي احتياط قدس است. بياييد همراه با اين راهيان قدس، امشب در ضيافتي كه مردم خوب اصفهان براي رزمندگان، فرزندان دلاور خويش، در مسجد شهيد بهشتي ترتيب داده‌اند شركت كنيم. كاش شما هم در سر تا سر خيابان چهارباغ، كاميون‌هاي هداياي مردم را مي‌ديديد. حياط مسجد را هم ببينيد كه ديگر هيچ جاي خالي ندارد.

بفرماييد، هم در شبستان بالا روي پشت‌بام جا هست و هم در شبستان پايين. شرط شركت در اين ضيافت رزمنده بودن و اصفهاني بودن است و اگر شرط دوم را نداريد عيبي ندارد؛ آنها ميهمان‌نواز هستند و از سراسر ايران ميهمان مي‌پذيرند.


پی نوشتها


1. اين برنامه شامل دو قسمت است: «ضيافت» و «رمز پيروزي»
2. نسا / ٥٩

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo