بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


روز شمار دفاع مقدس

03/09/59

جبهه جنوبي : اجراي آتش در سوسنگرد از نزديكي شهر ـ گلوله باران شديد آبادان .

جبهه مياني : نتيجه عمليات در سومار ( استقرار در 5/2 كيلومتري شهر ، انهدام طرفين ) ـ آتش توپخانه بر روي گيلان غرب .

جبهه شمالي : درگيري در جلديان ـ حضور افسران عراقي با پوشش فراهم شده توسط ضدانقلاب در اشنويه .

عمليات هوايي دشمن و خودي .

 گفتگوي رئيس مجلس ( آقاي رفسنجاني ) با رئيس شوراي رهبري قومي بعث سوريه ، همزمان با اجلاس سران عرب .

 ياسر عرفات : صدام حسين چيزي بيش از آنچه در موافقت نامه هاي بين دو كشور امضاء شده نميخواهد .

دو گزارش از تأثير جنگ در بغداد و تهران در تايم : " بغداد ، بيكاري و حمله هوايي " و " تهران ، هواي لطيف تر و سوخت كمتر . "

03/09/63

ايجاد تغييرات در نرخ بيمه كشتيها بهوسيله بيمه لويدز به دنبال توقف حملات عراق به كشتيها؛

 گزارش مجله تايم از احتمال حملات جديد عراق به كشتيها با تحويل 28 جنگنده ميراژ فرانسوي و مجهز به موشك اگزوست به عراق درگيري خودي با دمكرات در حوالي سقز و گزارشاتي از تردد و تحركات نيروهاي ضدانقلاب و اشرار در غرب كشور و در مرز ايران با عراق و تركيه؛

 ادامه جريان تسليميها گزارش هفته نامه ژون آفريك از همكاري گسترده عربستان و امريكا در زمينه كسب اطلاعات و كنترل تحركات دريايي و آسمان خليج فارس عليه ايران مذاكرات وزراي خارجه ايران و چين در خصوص مناسبات دوجانبه و مسائل مورد علاقه طرفين.

 مهمترين اهداف ايران در اين زمينه: تأمين اقلام استراتژيك، توسعه فضاي مانور سياست خارجي و گشايش تنگناهاي اقتصادي.

 سخنان رياست جمهور و نخست وزير در پاسخ به اظهارات كميته صليب سرخ - ارائه اسناد مربوط به درگيري در اردوگاه گرگان به رايزنان مطبوعاتي سفارتخانه ها و رسانه هاي داخلي و خارجي توسط ستاد تبليغات جنگ.

 گزارشي از آزار و شكنجه اسراي ايراني در عراق و سكوت سازمان صليبسرخ؛ گزارش بيبيسي از اطلاعيه صليب سرخ كه نشان دهنده حساسيتهاي موجود نسبت به ايجاد آگاهي اسلامي در اسراي عراقي است.

 سخنان آقاي هاشمي رفسنجاني در سمينار فرماندهان پايگاهها و ردههاي مقاومت بسيجي كه به مناسبت هفته بسيجي تشكيل شده است: ما از هر جهت آماده ايم تا كار جنگ را يكسره كنيم.

 سخنان محسن رضايي در مورد اعزام نيروها و سازماندهي ارتش بيست ميليوني به عنوان يكي از وظايف اصلي سپاه.

 مطلبي از مجله تايم چاپ امريكا از اوضاع داخلي ايران و عراق: نشانه هايي از صدمات اختلافات داخلي در عراق و نيز اقدامات دولت ايران براي جلب رضايت مردم با توجه به شرايط اقتصادي دوران جنگ تلفنگرام فرماندهي كميته انقلاب اسلامي به فرماندهي كل سپاه به دنبال جلوگيري از تجمعي از عنوان حزبالله عليه منكرات در روز گذشته كه در پيامد آن احتمال اخلال يا تظاهرات و تحصن در پادگان وليعصر داده شده است

نزديكي ساف به مصر، عراق و اردن و دور شدن از ايران و سوريه و سخنان عرفات در تأييد اين برداشت همراه با پارهاي مخالفتها با نظرات ملك حسين.

منع عراق از كاربرد سلاح‌هاي شيميايي در قعطنامه كميته سياسي پانزدهمين اجلاس وزراي خارجه سازمان كنفرانس اسلامي.

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved